Jul hos INDISKA

Jul hos INDISKA

Julen hos INDISKA inspireras i år av Carl Larsson och Fanny & Alexander. Dukningen står i centrum med dess ljusa färgskala och röda kurbitsblomma, och på modesidan ser vi en modern tappning av svenska klassiker i en unik mix av det Indiska arvet.

Årets jul på INDISKA går i Carl Larssons tecken med en blandning av Fanny och Alexander, både när det gäller inredning och mode. Som alltid hos INDISKA är det de dukade bordet som står i centrum, och i år är den röda kurbitsblomman med det Indiska uttrycket ett genomgående mönster. Dukningen är i en ljus färgskala med vita, röda och gråa toner samt skira glas och rustikt porslin, vilket med fördel även kan användas till nyårsfesten. Det folkloriska uttrycket går även igen i modet där vi ser en modern tappning av två svenska klassiker, men med det Indiska arvet i grunden.

- I stylingen var det lätt att tänka sig Ewa Frölings karaktär Emelie, med en cremefärgad plisserad blus, en vid   svart maxi-kjol med genombruten spets och ett bälte knutet i midjan. Den svarta julklänningen med sina   dramatiska, placerade blommor och markerade midjan är en dröm i rött och svart, säger Christopher   Bastin, Kreativ chef på INDISKA.

Julkollektionen hos INDISKA finns i butik och online från och med slutet av oktober.

För vidare information och bildmaterial, kontakta:
Linnéa Gunnarsson, PR-och presskontakt INDISKA
Mail: linnea.gunnarsson@indiska.se

För produktutlån, kontakta:
Anja Joos, Presskontakt inredning, Polhem PR
Mail: anja@polhem.com

Elin Tranberg, Presskontakt mode, Polhem PR
Mail: elin@polhem.com

INDISKA är ett svenskt livsstilsföretag etablerad 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den Skandinaviska enkelheten. INDISKA har idag 93 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island och Tyskland samt en Shop Online.