We Fight For Change - INDISKA:s hållbarhetsarbete presenteras på ny sajt

We Fight For Change - INDISKA:s hållbarhetsarbete presenteras på ny sajt

We Fight For Change. Så summerar INDISKA sitt hållbarhetsarbete, som fokuserar på vatten, miljö, utbildning, rättvis handel, hälsa och samarbeten. På sajten wefightforchange.com vill INDISKA nu ta med sina kunder på sin hållbarhetsresa i ord, bild och film.

Historien om familjeföretaget INDISKA började i Stockholm 1901. Sedan dess finns en passion och kärlek till Indien, människorna där och det enorma hantverkskunnandet. Att ta ansvar har alltid varit en viktig fråga inom företaget, och hållbarhetsarbetet summeras nu på www.wefightforchange.com

- Min morfar kallade det för sunt förnuft. Idag kallas det ofta CSR. Vi ville sammanfatta det vi gör, vilket är ett långsiktigt arbete med att påverka och förändra. We Fight For Change summerar det arbete som vi, våra leverantörer, samarbetspartners och även våra kunder kommer fortsätta vara en viktig del av framöver, säger Sofie Gunolf, VD på INDISKA.

Genom långa relationer med leverantörer har det under årens lopp kunnat ske stora förändringar inom produktionen. Det har inte alltid sett bra ut, och det finns fortfarande mycket som kan bli bättre, men det är genom att stanna kvar och utvecklas tillsammans som de stora förbättringarna har kunnat ske. På sajten möter vi även några av de många personer i Indien som är en del av INDISKA, och får en inblick i deras vardag.

- Grunden till vårt familjeföretag vilar på kärleken till Indien. Vi har ett stort ansvar för vår produktion och för det land och de människor som är INDISKAS själ. Det är vårt löfte att finnas där oavsett konjunktur. Det är en pågående resa, som hade en början, men inte något slut., fortsätter Sofie.

Bifogat finns ytterligare information om de sex områden som INDISKA fokuserar på.

www.wefightforchange.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Henriksson, PR- och Kommunikationsansvarig, INDISKA, 072-737 58 00, fredrik.henriksson@indiska.se

INDISKA är en svensk familjeägd butikskedja etablerad 1901 som säljer en unik mix av mode och inredning med en egen stil. Allt designat i Stockholm av människor som älskar Indien. INDISKA har idag 100 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island och Tyskland samt en Shop Online.