Yvonne Magnusson-Norling ny VD för Indiska

Yvonne Magnusson-Norling blir ny VD för Indiska med start den 9 januari 2023. Yvonne har en bakgrund från flera ledande roller inom detaljhandeln, hon har tidigare varit VD för Departments & Stores Europe AB, Cervera AB samt varit dotterbolagschef för Villeroy & Bochs nordiska och baltiska verksamheter. Hennes senaste uppdrag var omstrukturering av Marenor AB och Fiskeriet i Sverige AB.

Indiskas verksamhet säkrades i november 2022 genom förvärv av Indiska Magasinets tillgångar från dess konkursbo. Ny finansiellt stark ägare är Färna Invest AB. I samband med förvärvet utsågs Eva Kaijser till tillförordnad VD för att säkerställa en snabb och effektiv uppstart med leverantörer, samarbetspartners för butiksnätet och e-handeln i det nystartade bolaget. Ett arbete som nu till stora delar är genomfört.

- Jag är glad att Yvonne blir ny VD för Indiska och tar ansvaret för nystarten. Yvonne har en gedigen erfarenhet inom detaljhandeln och en bevisad förmåga att skapa lönsamhet i de bolag hon verkat i. Hennes ledarskapsförmåga tillsammans med Indiskas duktiga medarbetare kommer att vara en stor tillgång för bolagets fortsatta utveckling, säger Gerald Engström, ägare av Färna Invest.

- Det känns spännande att få bli en del av Indiska med sin långa historia och starka varumärke. Jag ser fram emot att tillsammans med medarbetarna skapa tillväxt, stärka Indiskas marknadsposition och säkerställa lönsamhet, säger Yvonne Magnusson-Norling.

För frågor kontakta:

Yvonne Magnusson-Norling, tillträdande VD

Eva Kaijser, tillförordnad VD

press@indiska.se

Om Indiska: Indiska grundades för över 120 år sedan. Indiska har en tydlig position på marknaden i både Sverige och i Norden med en stor och aktiv kundklubb. Indiska säljer mode och inredning i skandinavisk design med influenser från världens alla hörn. E-handel står idag för en betydande andel av försäljningen. Huvudkontor i Stockholm och ett produktionskontor i New Delhi. Verksamheten bedrivs i det nystartade bolaget Indiska 1901 AB med organisationsnummer 559395-2673.

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerad 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den skandinaviska enkelheten.