Conel routrar lanserar i uppgraderad mjukvaruversion

Conel routrar lanserar i uppgraderad mjukvaruversion

GPRS/EDGE och 3G routrarna från Conel lanseras nu med en ny mjukvaruversion som gäller för alla Conels routrar: UR5, UR5i och ER75i. Den nya mjukvaruversionen har för första gången ett och samma versionsnummer för alla de tre enheterna: 2.0.0.

Mjukvaran innehåller en hel rad nya funktioner, alla hämtade från användarnas önskemål. Bland de största nyheterna finns implementerat stöd för olika konfigurationsprofiler och fjärrloggning av enheternas status.

VPN används ofta i applikationer med dessa routrar, den nya programversionen innebär en rad förbättringar så som stöd för en andra samtidig Open VPN tunnel, stöd för OpenVPN to version 2.1 RC20 samt stöd för autentisering vid OpenVPN konfiguration. Bland övriga nyheter kan nämnas att routrarna nu stöder ytterligare fyra stycken NAT-adresser och att där finns stöd för FTP. Därtill har stöd för default gateway och DNS server implementerats.

Uppgraderingarna laddas enklast ned från vår hemsida, du hittar dem under respektive produkt. För ytterligare frågor om den nya mjukvaran för routrarna från Conel, kontakta oss så hjälper vi dig tillrätta.