Induo Home botar dålig wifitäckning

Induo Home botar dålig wifitäckning

Via Induo Homes telefoner hanteras dagligen samtal om dålig mobiltäckning och svajig signal för mobilt bredband. Nu har turen kommit till dig som har problem med wifi-täckning. Med enkel wifi repeater som stoppas in i ett vanligt vägguttag kan dålig wlan-signal botas.

Repeatern förlänger signalen från det trådlösa nätverket genom att repetera signalen vidare och täcker de rum som ligger längst från din wifibasstation. Repeatern fångar upp en wifi signal och återutsänder den med full signalstyrka. Den kopplas direkt in i eluttaget och är en diskret lösning för att repetera det trådlösa nätverkets signal.

För att ge ett exempel på vad du kan förvänta dig så kan vi nämna följande testresultat när vi testade på kontoret. Vårt wifinätverk täcker vårt våningsplan och når ned till våningsplanet under om man står med foten på första steget på trappan. Vi satte en repeater i trapphuset, i ett eluttag där vi hade ungefär halv signalstyrka och fick då 75% signalstyrka två våningar ned, där vi tidigare inte haft någon wifisignal över huvud taget.  Så, med repeatern kunde vi fördubbla räckvidden i vår kontorsbyggnad med samma prestanda hela vägen i nätverket.

Wifi Home Repeater har inbyggda antenner och stödjer kryptering med WEP, WPA och WPA2. Inga tillstånd krävs för användning. Enheten fungerar som repeater eller accesspunkt och konfigureras via wlan eller datorns nätverksport.