Vad vore julen utan mobilt bredband?

Vad vore julen utan mobilt bredband?

Nu kommer tiden på året då många drar iväg till släkt och familj över hela landet. Ibland med både vuxna och barn som internethungrar. Här kommer tre tips för att både lösa internetuppkopplingen i bilen och även för att lösa den på bästa sätt när du kommer fram till svärmor, faster eller ditt egna fritidshus.

1. Klarar du dig utan wifi i bilen? Genom att använda en fordonsanpassad 4G router kan du dela ut wifi till alla i bilen. Har du en ordentlig surfpott på ditt abonnemang kan du ibland skaffa ett tvillingkort och sätta i en 4G router, till exempel i bilen. Den router vi arbetar mycket med för fordon, ja den kan användas även när du kommer fram till julfirandet. Som bonus har du en ny ursäkt som är litet modernare än att ge sig ut och köpa tidningen när tomten kommer, du kanske helt enkelt måste gå ut för att leta efter tomten för att räcka över lösenordet till wifi-nätverket?

2. Alla har vi ju sett staplar på en mobiltelefon och konstaterat att en stapel eller en plupp är sämre än fem. Men om du har fyra pluppar och personen bredvid har fem trots att ni har samma operatör betyder det då att din telefonmodell är sämre? Genom att maximera din täckning kan du få en snabbare uppkoppling både på router och mobil, men läs gärna mer om hur pluppar/staplar och signalstyrkan egentligen hänger ihop för bästa möjliga upplevelse.

3. Så du skall fira jul mitt i skogen med långt till basstationen? Oroa dig inte det finns ju bra antenner och långa antennkablar att ta till. Men tänk på att antennkabeln kan göra eller förstöra din uppkoppling, kom förberedd, läs detta inlägg om de sju saker du skall tänka på innan du köper antennkabel.

Hoppas du får en avkopplande jul och glöm inte att till skillnad från maskiner som är uppkopplade hela julen eftersom de har hand om en viktig process kan du också välja att vara helt nedkopplad, det kan vara skönt det med!