Backup för GSM

Backup för GSM

Induo Wireless lanserar en batteribackup som passar tillexempel SMS-sändare, GSM modem och GSM larm. Produkten EBU1 består av ett batteri och en laddare, sammanbyggda till en enhet avsedd att användas för att strömförsörja tillexempel kommunikationsutrustning vid strömavbrott.

De två största fördelarna med backuplösningen är dels flexibiliteten, den kan användas i en uppsjö av applikationer sammanhang, dels det tilltalande priset, med en kostnad på 295 kr + moms för en komplett enhet.

EBU1 är en kompakt lösning som kopplas mellan det befintliga nätaggregatet och strömförbrukaren. Om den ordinarie strömförsörjningen störs tar batteriet vid och försörjer den anslutna enheten. Batteribackupen har en larmutgång som kan användas för att trigga en ingång på tillexempel en SMS-sändare, på så sätt kan driftsansvarig uppmärksammas på störningen.

EBU1 har en inbyggd laddare och ett 9V, 250 mAh, NiMH batteri.

Företagsfakta Induo AB
Induo vilar på fundamentet av närmare 100 års arbetserfarenhet av kommunikation. Induo, som fritt översatt betyder engagerad, är ett svenskt bolag som erbjuder produkter och tjänster för kommunikation med affärsidén ”Pålitliga kommunikationslösningar i tiden”.

Induo är generalagent för Advantech B+B Smartworx, Cerio, CompleTech, ELA Innovation, Eldes, Encore Networks, Jay Electronique, Lantech, Lantronix, Radwin, Satel, Schmidt Electronics och Teltonika.

Presskontakt CINO Teknik/marknad, presskontakt 08-659 41 05