Bättre inbrottslarm genom samarbete

Bättre inbrottslarm genom samarbete

Induo Home lanserar två nya larm, Pitbull och Ninja, GSM-larmpaket där kvalitet och samarbete är de två hörnstenarna.

Larmen kan enkelt kombineras med tillexempel rörelsedetektorer, magnetkontakter, fukt-, temperatur- och brandvarnare. Induo Home utlovar prispressade produkter med hög kvalitet, utvecklade och tillverkade i EU.

-Det unika med vår nya lösning är att det bygger på samarbete. Kunden bidrar med att skruva upp alla larmsensorer och vi hjälper till med konfiguration och kontroll på distans. Genom att inte åka ut på plats kan vi hålla kostnaderna nere men kvaliteten uppe, säger Ronny Hong Hammargren, säljare Induo Home.

Induo Home har en rad olika installationsexempel baserat på olika bostadstyper men bistår också med att rekommendera hur kunden skall bygga sitt larm.

-Med den kunskap vi har internt från installation och teknik så kan vi enkelt avgöra hur installationen bäst skall utföras. Kunden får ett fungerande system utan att behöva boka tid med en larminstallatör, modernt och effektivt, säger Ulf Seijmer, marknadsansvarig och delägare Induo AB.

Larmpaket Pitbull är instegspaketet och Ninja är ett mer avancerat paket, godkänt enligt Europeiska regler (EN 50131-1 Grade 3 Class II).

Bägge paketen levereras med kostnadsfri app med tillhörande molntjänst. Larm förmedlas även via samtal och sms. Ninja har dessutom dubbla SIM-kortsplatser och kan även skicka larm via fast internetförbindelse.

Larmpaket Pitbull har rekommenderat marknadspris 1395 kr och Ninja på 2 999 kr inklusive moms.