Bättre inomhusluft, bättre hälsa

Bättre inomhusluft, bättre hälsa

I en värld där luften blir allt sämre har luften vi andas och dess luftkvalitet aldrig varit viktigare. Eftersom vi spenderar upp till 80% av vår tid inomhus är luftkvaliteten inomhus viktig och forskning visar tydliga samband mellan inomhusluftkvalitet och folkhälsa. Dålig luftkvalitet är inte bara en hälsorisk – den är en dold kostnad som drabbar individer, företag och organisationer över hela världen.

HibouAir övervakar och analyserar luftkvaliteten i realtid. Med en genomtänkt hårdvara och innovativa mjukvarufunktioner så som ett Virusindex är HibouAir ett bra verktyg för att säkerställa tryggare inomhusmiljöer.

Sensorer som skyddar och informerar

Sensorerna bygger på den senaste teknologin och tillåter inte bara detektion av vanliga föroreningar som CO2 och partiklar, utan även övervakning av faktorer som temperatur och luftfuktighet, vilka är avgörande för virusöverlevnad och spridning. Genom att installera HibouAir i olika typer av fastigheter, från äldre byggnader till moderna kontor, kan arbetsgivare, entreprenörer och fastighetsägare nu få tillgång till värdefull data som hjälper till att visa på hur inomhusluften verkligen ser ut, för att senare kunna anpassa och förbättra inomhusklimatet.

En investering i hälsa och miljö

Att investera i avancerade luftkvalitetsövervakningssystem är inte bara en investering i medarbetares, besökares eller hyresgästers folkhälsa utan även i miljövänlig drift och ekonomisk effektivitet. Genom att följa Världshälsoorganisationens riktlinjer för inomhusluftkvalitet, och genom att använda den data som HibouAir samlar in, kan vi skapa inomhusmiljöer där människor inte bara känner sig säkra utan även trivs.