Diskreta antenner för krävande utomhusbruk

Diskreta antenner för krävande utomhusbruk

I många olika sammanhang ställs stora krav på en vatten- och dammtät antenninstallation. I industriella sammanhang kan det handla om trådlösa givare som monteras utomhus, i entreprenadbranschen kan det handla om antenner som monteras i gula maskiner. Överallt i vår uppkopplade värld finns exempel på applikationer där en vattentät antenn är viktig för kontinuerlig drift utan avbrott.

För att möta det behovet presenterar Induo GWA04, en IP66 klassad sprötantenn som är vatten- och dammtät. Antennen är avsedd för GSM, 3G, 4G-näten, för LPWA-nät som SigFox och LoRa-nät samt för vissa wifi-frekvenser och sensornät. Antennen har en total längd på 191 mm och är avsedd för vertikal montering. Antennen har en vattentät antennkontakt med en o-ringstätning. GWA04 är en 1/2-vågs dipolbladantenn med antennelementet ingjutet i ett formsprutat plasthölje.