EN-2000 säker LTE-router med många funktioner

EN-2000 säker LTE-router med många funktioner

Induo presenterar EN-2000 från Encore Networks, en stabil instegsrouter för proffstillämpningar som erbjuder uppkoppling via mobilnäten samtidigt som den är enkel att administrera genom en attraktiv fjärrkonfigurations- och fjärrövervakningstjänst.

EN-2000 är en kompakt 4G-router som ger tillgång till funktioner som brandvägg och säker uppkoppling via VPN.

Routern har två nätverksportar och är optimerad för att kunna fungera som reservuppkopplingsväg till en fast uppkoppling. Portarna kan konfigureras som LAN/LAN eller som LAN/WAN beroende på behov. Routern har stöd för funktioner som QoS (Quality of Service) och trafikprioritering vilket gör det möjligt att prioritera olika användare i nätverket om en fast förbindelse slås ut till exempel. När enheten programmeras för failover kan routern sända avvikelserapporter till en eller flera driftcentraler (NOC).

EN-2000 routern har inbyggd protokollhantering och översättning (spoofing) för dussintals nätverksprotokoll. Ett väl tilltaget minne och en snabb processor gör det möjligt för routern att hantera flera portar simultant och samtidigt arbeta med konvertering av protokoll, routing av paket, och avancerade brandväggsregler och kryptering. EN-2000 routern är baserad på industriklassade komponenter för högsta möjliga driftsäkerhet och har en rad mjukvarufunktioner för att inte tappa kontakt med omvärlden. Routern har maximal cybersäkehet med möjlighet till krypterad överföring och tunnelprotokoll både via mobilnäten och via WAN-porten.

EN-2000 levereras med en molntjänst, EnCloud, som gör det möjligt att övervaka och administrera routrarna via en webläsare. Genom att ställa in tröskelvärden kan routern larma vid en förinställd signalstyrka till exempel antingen via molntjänsten eller via SMS och e-post. Genom molntjänsten kan routern automatiskt uppdatera sin programvara och konfiguration ändras oavsett var i världen routern befinner sig.