Industriellt 3G-modem

Industriellt 3G-modem

Maestro GSM-modem används i en rad olika applikationer, bland annat har de levererats i 100 000-tals exemplar till maskiner och anläggningar i Sverige. GSM är ett stabilt nät och populärt för M2M-kommunikation tack vare sin goda tillgänglighet. Men även de minst datakrävande applikationerna på den svenska marknaden kan behöva en snabbare uppkoppling, då är 3G-modemet Maestro Heritage 3G en välkommen nyhet.

Modemet kan direkt ersätta GSM-modemet Maestro Heritage som finns installerad i åtskilliga anläggningar. Maestro Heritage i 3G utförandet erbjuder nedladdningshastigheter på upp till 7,2 Mbit/s. Dubbla antenner, avancerade watchdogfunktioner och automatisk omstart vid tappad kontakt säkerställer att ansluten utrustning alltid är uppkopplad.

Maestro Heritage 3G har RS-232 port för anslutning av extern utrustning. Dess generösa temperaturområde (-35 till +75° C) gör det möjligt att koppla upp enheter som installeras i vårt nordiska klimat. Maestro Heritage 3G är sammansatt för att passa industriella applikationer och enheten kan monteras på DIN-skena.

Företagsfakta Induo AB
Induo vilar på fundamentet av närmare 100 års arbetserfarenhet av kommunikation. Induo, som fritt översatt betyder engagerad, är ett svenskt bolag som erbjuder produkter och tjänster för kommunikation med affärsidén ”Pålitliga kommunikationslösningar i tiden”.

Induo är generalagent för Advantech B+B Smartworx, Cerio, CompleTech, ELA Innovation, Eldes, Encore Networks, Jay Electronique, Lantech, Lantronix, Radwin, Satel, Schmidt Electronics och Teltonika.

Mikael Flodström

Försäljningschef Försäljning 08-659 41 03