Kompakt 3G modem för industrin

Kompakt 3G modem för industrin

Maestro M100 3G är ett kompakt och robust 3G-modem som nu lanseras med RS-485 anslutning, det nya modemet kan därmed enkelt kopplas samman med driftövervakningssystem, PLC-utrustningar och styrsystem. Modemet erbjuder kompakta yttermått och har inbyggd GPS.

Maestro M100 3G RS-485 kan hantera upp till 32 stycken anslutna RS-485 enheter med kabellängder på upp till 120 meter. Modemet har stöd för två 3G-band och fyra GSM-band, det har en USB-port samt en in-/utgång som kan användas för övervakning och styrning via SMS.

Maestro M100 3G RS-485 har kompakta yttermått och kan monteras på DIN-skena. Modemet har en rad inbyggda funktioner som är tänkta att garantera uppkoppling mot omvärlden, bland annat finns en rad olika mjukvarufunktioner som startar om modemet vid störningar i uppkopplingen, modemet skall därför fungera många år utan tillsyn eller löpande underhåll i krävande applikationer.