Kostnadseffektiva switchar för järnvägen

Kostnadseffektiva switchar för järnvägen

Induo presenterar Lantechs IP41 switchar, modeller som möter järnvägens krav på robusthet och kostnadseffektivitet. De nya switcharna, som finns i fyra modeller, uppfyller de miljökrav som applikationerna ställer med både IP41-klassad kapsling och ett brett temperaturområde.

De nya modellerna finns i utförande med fem respektive åtta ethernetportar (0005B-41 respektive 0008B-41), portarna är damm- och fuktsäkert skyddade med M12-kontakter. Switcharna kan levereras med eller utan PoE (Power over Ethernet) och finns för 12 - 72 VDC spänningsmatning. Genom att två separata spänningskällor kan användas kan switchen blixtsnabbt växla spänningskälla om störning uppstår i en av spänningsmatningarna.

Switcharna har genomgått hårda miljöprovningar för att uppfylla industriella EMI och säkerhetsstandarder samt genomgått stabilitetstester som fritt fall, stöt- och vibrationstest enligt EN61373. Modellerna är certifierade för brandtekniska egenskaper enligt EN 45545-2, EN50155. De nya switcharna kan monteras på DIN-skena eller skruvas mot underlaget.