MMS kamera nytt namn och lättare inställningar

MMS kamera nytt namn och lättare inställningar

Nu blir det lättare att konfigurera MMS kameran från Induo Home. Det räcker att skicka ett SMS med texten #00# från den mobiltelefon som ska vara master, resten av inställningarna sker automatiskt. Tidigare förfarande med inställningar för olika operatörer är nu ersatt och förenklat.

Ovanstående gäller leveranser från och med februari 2011 och kameror märkta TUTA B2. Notera att de kameror som levererats under hösten och vintern 2010 också är märkta TUTA B2 men de använder den äldre konfigurationsmetoden. Äldre kameror märkta V900 omfattas inte av ändringen.

MMS kameran TUTA B2 och V900 kommer från samma tillverkare. Namnbytet till TUTA B2 förklaras från tillverkaren att V900 kopierats i stor omfattning av andra tillverkare och för att skilja originalprodukterna från de förfalskade produkter, registrerades varumärket TUTA®. Ordet "tuta" betyder säker på latin och står för god kvalitet och god service. TUTA B2 säljs endast av auktoriserade distributörer så som Induo Home.