Ny 4G router från SATEL

Ny 4G router från SATEL

Den världsledande tillverkaren av kommunikationslösningar för affärskritiska system, SATEL, presenterar SATEL GW120 -en robust 4G-router i metallkapsling. Routern har två stycken Ethernet-portar och inbyggd GPS-mottagare och finns i två modeller, GW100 utan WiFi, och GW120 som har WiFi.

Routern har dubbla SIM-kortsplatser och SIM-korten sitter dolda bakom ett skydd, vilket gör att när väl SIM-korten är monterade och luckan är på plats så sitter SIM-korten väl skyddade. På routerns andra sida finns två stycken nätverksportar och gör att routern kan stå som stand-by till till exempel en fiberuppkoppling, ADSL eller ett privat radionät.

Strömmatningen sker via en sexpolig MOLEX-kontakt som kombinerar spänningsmatning och ingångar för att styra olika funktioner. En ingång kan användas vid fordonsinstallationer för att styra funktioner i routern baserat på om tändningen är av- eller påslagen och andra ingångar kan användas för att deaktivera wifi till exempel. Routern har inbyggd GPS-mottagare som periodiskt kan rapportera koordinater, riktning och hastighet.

Routern är lätt att montera tack vare ett smidigt platsfäste som sitter i botten på enheten som gör att man kan montera routern på en DIN-skena, horisontellt eller vertikalt, eller skruva den i de fyra hålen som finns på fästet.

SATEL GW100 och 120 finns för omgående leverans.