Radionätövervakning nu för ethernetradiomodem

Radionätövervakning nu för ethernetradiomodem

SATELLAR är ett Linuxbaserat radiomodem med Ethernet, USB och RS-232 gränssnitt. Radiomodemet kan sammankoppla nätverk och överbrygga avstånd på flera mil. SATELLAR används i allt från Smart Grid system till vatten- och reningsverk, det är ett mångsidigt modem som kan användas såväl som router eller brygga. Till SATELLAR lanseras nu en ny, kostnadsfri, firmwareuppdatering med stöd för nätövervakningsverktyget SATEL NMS.

SATEL NMS är egentligen mer än ett nätövervakningsprogram, det är ett verktyg som är ett stöd i alla steg från projektering, konfiguration, idriftsättning och under drift. Programmet används för att rita upp radionätet och det är ett fullfjädrat verktyg för att övervaka radionätet och göra systemägaren varse på eventuella avvikelser.

SATEL NMS är ett beprövat program och används med radiomodemen SATELLINE i system från några enstaka radiomodem till nät med hundratals radiomodem i drift.