Router för järnvägens mobilnät

Router för järnvägens mobilnät

RR75i v2 är en GSM-R router, det vill säga en router framtagen för dataöverföring i GSM-R-nätet, det GSM nät som används av järnvägen i Sverige och stora delar av världen.

RR75i v2 är en nätverksrouter som kopplas till GSM-R nätet, en router som konstruerats för att klara av de krav som ställs vid installation i mobila applikationer på räls, även i vårt nordiska klimat. Routerns konstruktion skall således klara både vibrationer, fukt och stora temperaturvariationer. RR75i v2 kan hantera ett brett inspänningsområde med en ostabiliserad spänningsmatning.

RR75i v2 distribueras i aluminiumkapsling och har två expansionsportar som erbjuder ytterligare möjligheter att ansluta annan typ av utrustning, nätverksenheter eller äldre typer av kommunikationsutrustning.

GRPS routern RR75i v2 levereras som standard med Ethernet, USB-port och en I/O-port samt antenner, nätaggregat och fäste för DIN-skena

RR75i v2 har stöd för tillexempel VPN-tunnlar och andra typer av säker uppkoppling via mobilnäten.