Router-serie nu med GPS

Router-serie nu med GPS

Conels 3G router UR5i v2 och 4G router LR77 v2 lanseras i en uppdaterad version med inbyggd GPS som standard. En tredje antennport avslöjar att enheten har inbyggd GPS. Den nya egenskapen införs som standard i fullversionen av dessa routrar och finns fabriksmonterad i såväl plast- som metallkapslingsutförandet av dessa routrar.

För att utnyttja funktionen krävs att en aktiv GPS-antenn ansluts till enheten, stöd för GPS finns redan i routerns mjukvaran vid leverans. "Det är en efterfrågad funktion som nu erbjuds utan extra kostnad till våra routerkunder vilket vi ser som en konkurrensfördel" säger Ulf Seijmer, marknadsansvarig och delägare Induo.

Företagsfakta Induo AB
Induo vilar på fundamentet av närmare 100 års arbetserfarenhet av kommunikation. Induo, som fritt översatt betyder engagerad, är ett svenskt bolag som erbjuder produkter och tjänster för kommunikation med affärsidén ”Pålitliga kommunikationslösningar i tiden”.

Induo är generalagent för Advantech B+B Smartworx, Cerio, CompleTech, ELA Innovation, Eldes, Encore Networks, Jay Electronique, Lantech, Lantronix, Radwin, Satel, Schmidt Electronics och Teltonika.

Presskontakt CINO Teknik/marknad, presskontakt 08-659 41 05
Björn Moberg