Snabbare installation med ny kapsling

Snabbare installation med ny kapsling

Många industriella routrar placeras i miljöer där det behövs ett rejält skydd mot väder, vind och yttre påfrestningar. För att spara värdefull tid för kunder som behöver en robust kapslad router eller gateway har Induo tagit fram en serie snabbinstallerade industriella kapslingar som passar flera olika routermodeller.

Den första standardkapslingen i serien IoT-Ready är skräddarsydd för routrarna RUT240/RUT950 och RUT955 från Teltonika. Kapslingen är en robust kapsling som är IP65-klassad, den är tillverkad av polykarbonat som ger ett bra skydd och är både tät och slagtålig. Kapslingen har inbyggda antenner för 4G och WiFi och ger därför ett diskret intryck samtidigt som det inte finns några utstickande delar som kan ta skada. Kapslingen rymmer också ett industriellt nätaggregat och en DIN-skena för montering av router, fäste för router medföljer i paketet.

I botten av kapslingen finns genomföringar för upp till fyra nätverkskablar eller liknande. Dessa underlättar vid installation av nätverkskablar. Vid kontinuerlig användning klarar kapslingen ett temperaturområde på -30 till +70°C, vilket bestäms av nätaggregatets temperaturområde.

För de företag som återkommande har behov av en specialanpassad kapsling och kanske dessutom både montering av SIM-kort och konfiguration av routrar kan Induo erbjuda hjälp med alla steg i kedjan. Induo kan ta fram en lösning, helt efter kundens önskemål, klar att driftsätta till en fast och förutsägbar kostnad, en lösning som är IoT-ready.