Trådlös länk med unik antennteknik

Trådlös länk med unik antennteknik

RADWIN 5000 JET är en ny radiolänk som genom helt ny teknik når längre och är snabbare än sin föregångare. Basstationen är utrustad med flera antennelement som adaptivt kan anpassa sina egenskaper beroende på omgivande förhållanden och optimera sändningen i den eller de riktningar den behövs bäst. Dessa egenskaper ger en länk som är robust mot störningar och anpassad för moderna krav på bandbredd.

JET-plattformen är en radiolänk anpassad för både överföring över längre avstånd i öppen terräng på landsbygden och i urbana miljöer där inte fri sikt föreligger mellan basstation och understationer. 5000 JET har en smart antennteknik som kan anpassa strålningsmönstret dit signalen gör mest nytta, den kan till och med räkna ut hur den enklast når en understation via en reflektion mot tillexempel en byggnad vilket underlättar överföring i tättbebyggt områda. Tack vare dessa egenskaper kan radiolänken nå längre och genom anpassning av antennens strålning blir länken mindre känslig för störningar från kringliggande radiosystem.

RADWIN 5000 JET är designad för att fungera även på hårt belastade, licensfria band. Den erbjuder bra prestanda och är spektrumeffektiv, redan vid begränsad kanalbandbredd som 2 x 20 MHz kan radiolänken överföra data med 500 Mbit/s. JETs luftgränssnitt är optimerat för tät och storskalig nätutbyggnad och ger tjänsteleverantörer möjligheter att leverera bredbandsservice med garanterad hastighet (SLA) även i tätbebyggda områden.

-RADWIN 5000 JET är en banbrytande lösning konstruerad för drift i de tuffaste miljöer för trådlöst. Vi har unik erfarenhet bäras av hundratusentals installationer globalt, och JET är höjdpunkten av vår kompetens inom området, säger Sharon Sher, RADWIN s VD och koncernchef.

I videon nedan kan du se hur RADWINs länkar tar sig fram även i krävande urbana miljöer.