Uppdaterad fjärrstyrning för 3G

Uppdaterad fjärrstyrning för 3G

ESIM320 är en produkt för att styra grindar, bommar eller portar via 3G och GSM. ESIM320 har två reläer som kan styras från en app, webläsare eller via SMS. ESIM320 är enkel att installera och gör det lätt att öppna bommen till grustaget, låsa upp grinden till fabriksområdet eller öppna dörren till en transformatorstation utan att befinna sig på plats.

ESIM320 har två nivåer på användare, administratörer och användare. Systemet kan hantera över 2000 olika användares nummer. Varje användare kan styra någon eller bägge utgångarna, detta anges individuellt för varje användare.

Det går också att schemalägga tillslagstider i reläerna och därmed kan utgångarna styra om en bom skall stå öppen dagtid men vara stängd på natten till exempel. Genom att det finns tre larmingångar i systemet kan enheten larma om ett klämskydd aktiverats eller om porten av någon anledning inte stängs som den skall.

Alla funktioner konfigureras via Eldes Smart Security, en molntjänst som gör det möjligt att både administrera och styra funktioner. För högsta möjliga trygghet sparar systemet alla händelser i en loggfil, det går därmed att i efterhand kontrollera vem som har öppnat en grind, och och när.

ESIM320 levereras i kapsling för DIN-skena och normkapsling, alternativt i en diskret plastkapsling eller IP65-klassad kapsling.