4G router med dubblerad hastighet

4G router med dubblerad hastighet

Induo presenterar RUTX12 som är en kraftfull LTE router med dubbla LTE-moduler. Routern är utrustad med två LTE-modem som stöder dubbla samtidiga anslutningar och möjliggör till exempel lastbalansering mellan två operatörer.

RUTX12 är en kraftfull router med 2 x LTE Cat 6-moduler utformade för att ge maximal stabilitet och bra prestanda i viktiga applikationer. Routerns säkerhetsfunktioner och intelligenta firmware skall säkerställa att denna router alltid är online i applikationer där förlorad anslutning inte är något alternativ. Routern kan dela upp dataströmmen över de två oberoende LTE-modulerna och sprida data i flera av varandra oberoende sändningskanaler. Därmed kan överföringskapaciteten maximeras och överföringen blir mer robust. Den teoretiska maxhastigheten för routern är 600 Mbit/s i nedlänk över LTE.

Routern har fem stycken Gigabit Ethernet-portar och kraftfull DualBand 802.11ac WiFi (5 GHz) som ger dataöverföringshastigheter på upp till 867 Mbit/s (Dual Band, MU-MIMO). Routern har även Bluetooth LE för exempelvis IoT-sensorer och stöder upp till 200 BLE-sensorer samtidigt. Routern har dessutom USB-gränssnitt och inbyggd GPS.

Routern är utrustad med en kraftfull fyrkärnig Quad Core ARM Cortex A7 717 MHz processor och är byggd på industriella komponenter. Den robusta aluminiumkapslingen gör denna router lämplig för användning i krävande industriella situationer.

Routern finns tillgänglig för beställning till det rekommenderad marknadspriset 3698 kr + moms. Routern är utvecklad och tillverkad i EU av Teltonika Networks.