Induo i distributionsavtal med Encore Networks

Induo i distributionsavtal med Encore Networks

Induo har ingått ett huvuddistributionsavtal med Encore Networks, en amerikansk tillverkare av hårdvara för IoT och M2M. Avtalet ger Induo rättigheter att distribuera Encores produkter i Sverige, Norge och Finland.

Encore Networks tillverkar routrar för M2M och IoT applikationer såsom SCADA, Smart Grid, säkerhet, transport, industriell automation, digital signage, point-of-sale, fastighetsautomation och uttagsautomater. Encore Networks, som nyligen utnämnt David Moss som ansvarig för försäljningen i EMEA, gör nu en stor satsning på expansion globalt.

-Samarbetet med Encore Networks stärker vår marknadsposition och erbjuder en lovande affärsmöjlighet för Induo. Encores produkter har visat sin pålitlighet internationellt, nu är det dags för oss att sätta igång i Sverige, Norge och Finland, säger Mikael Flodström, partner på Induo.

-Starka partners är nyckeln till framgång i Europa. Samarbetet med Induo ger oss möjligheter till en stark närvaro och position på viktiga marknader. Vårt gemensamma arbete strävar efter att utöka vår kundbas. Vårt fokus är applikationer som fokuserar på hög kvalitet och prestanda i kombination med ett konkurrenskraftigt pris, säger David Moss, Encore Networks Director of Sales EMEA.

Stabila produkter för M2M
Bland produkterna i produktportföljen återfinns EN-1000, en produkt som vunnit IoT Evolution Magazines utmärkelse 2016 Product of the Year. EN-1000 är en router utvecklad för rena Internet of Thingslösningar och är en av de första kommersiella routrarna i världen att använda sig av LTE Cat 1-teknik.

Om Encore Networks
Encore Networks är en ledande tillverkare av robusta routrar för företag, industri och myndigheter. Encores routrar bygger på 4G-teknik och är tillverkade i USA.