Induo i distributionsavtal med SmartEnds

Induo i distributionsavtal med SmartEnds

Induo AB, en av Sveriges ledande återförsäljare av produkter för digitalisering, har ingått samarbete med SmartEnds kring distribution av intelligenta system för effektivare avfallshantering, BrighterBins. SmartEnds lösning baseras på sensorer som monteras på avfallsbehållare, vilket möjliggör en effektivare upphämtning av avfallet vilket sparar både kostnader och miljö.

Genom detta samarbete stärker Induo sin position inom digitalisering och IoT på den svenska marknaden och kan erbjuda ännu bredare utbud för att effektivisera och digitalisera nta marknader. Genom att intresset för minskat klimatavtryck ökar, ser vi detta som ett fantastiskt tillfälle att bidra till en mer hållbar framtid - för både vår planet och våra kunders plånböcker.

Vi är oerhört glada över detta samarbete med SmartEnds. Som en ledande återförsäljare av uppkopplade lösningar vill vi erbjuda våra kunder de bästa och mest effektiva lösningarna på marknaden. Genom detta samarbete med SmartEnds får vi möjlighet att erbjuda våra kunder en av de mest effektiva lösningarna på marknaden, säger Induos VD, Johannes Karlsson.

Vårt IoT-ekosystem möjliggör en effektiv avfallshantering och minskade kostnader för företagen. Genom att samarbeta med Induo kan vi nu erbjuda denna lösning till ännu fler kunder, säger Noman Ahmed, CEO och grundare SmartEnds.

Induo och SmartEnds ser fram emot ett fruktbart samarbete där båda parter kan dra nytta av varandras erfarenheter och kompetenser. Tillsammans är vi starkare och kan hjälpa våra kunder att uppnå sina mål på ett hållbart och kostnadseffektivt sätt.