Robusta antennlösningar för GSM, 3G och GPS marknaden

Robusta antennlösningar för GSM, 3G och GPS marknaden

Induo lanserar en ny antenn för GSM och 3G från CompleTech samtidigt som ett revolutionerande antennfäste för användning i professionella positioneringstillämpningar presenteras.

CACELY är en riktantenn som klarar såväl GSM, GPRS som EDGE och 3G frekvenserna. Antennen, som tillverkas i en kombination av aluminium och plast, täcker frekvensbanden 880-960 och 1710-2170 MHz. Antennen har 6 dBi förstärkning på det lägre frekvensbandet och 8 dBi på det högre bandet. Antennen är testad inom temperaturområdet -40 - +80° C och levereras med ett mastfäste för 35-60 mm maströr.

"Med den kalla vintern i färskt minne är vi glada att kunna rapportera att inte en enda av våra produkter returnerats eller oss veterligen skadats av den stränga väderleken. Induos produkter monteras ofta i utsatta miljöer med sträng kyla eller extrem hetta. Vinterns väderpåfrestningar verkar ha klarats galant. En viktig faktor är att vi förlitar oss på beprövade lösningar som tillexempel CompleTechs antenner. Antenner som vi vet klarar 15-20 år i nordiskt klimat" säger Ulf Seijmer, Creative Director och marknadsansvarig på Induo.

Samtidigt lanseras ytterligare en produkt från CompleTech, ett antennfäste kallat UA, speciellt framtagen för Lantmäteri och GPS marknaden. Fästet gängas direkt på ett vanligt trefotsstativ med 5/8" gänga. Trefotsstativet är ett vanligt tillbehör för den som positionsmäter professionellt med GPS, och på det nya fästet kan valfri CompleTechantenn bultas fast. Fästet tillverkas av ett UV beständigt platsmaterial och rostfritt stål. Fästet är användbart för en som behöver en stadig montering av antenn för GSM modem, 3G router eller radiomodemsuppkoppling.

Företagsfakta Induo AB
Induo vilar på fundamentet av över 40 års arbetserfarenhet från den trådlösa branschen. Induo är ett svenskt bolag inom området trådlös kommunikation med affärsidén "Pålitliga kommunikationslösningar i tiden". Induo Wireless betyder fritt översatt "engagerat trådlös".

Induo levererar produkter och tjänster för trådlös kommunikation till och från såväl mobila som fasta enheter. Målgruppen är professionella användare med höga krav på livslängd och pålitlighet.I utbudet av produkter finns tillexempel radiomodem, gsm modem, 3G router och larmsändare för SMS. Induo är generalagent för SATEL och svensk representant för Maestro Wireless, Conel, RFM, Teltonika och Zadako.

Presskontakt:
ulf@induowireless.com