Wifi-övervakningskameran som ser i mörker

Wifi-övervakningskameran som ser i mörker

Induo Home lanserar en ny wifi-/nätverkskamera som är mörkerseende och tack vare smartphone appar för iOS och Android går den att nå från snart sagt hela världen. Kameran kopplas upp via en specialutvecklad molntjänst som erbjuder trygghet och enkel installation med ett minimum av konfiguration.

CS-W06N är utvecklad och designad i Japan av Planex, som representeras av Induo Home. Kameran kommunicerar via wifi eller via ethernet och har en sofistikerad och smidig design. CS-W06N har två olika kameralinser, en används vid dagsljusförhållanden och en används vid mörker. Tack vare att kameran har inbyggd IR-belysning kan den filma i mörker och den känner själv av vilka ljusförhållanden som råder. En inbyggd rörelsedetektor kan fånga rörelser vilket aktiverar inspelning samtidigt som pushnotiser skickas till anslutna användares smartphone.

Kameran kan lagra bilder lokalt på minneskort, men den kan även skicka bilder via email, FTP och lagra videosekvenser på tillexempel en nätverkshårddisk. Kamerans app, som finns för iOS och Android, stödjer lokal inspelning, det går därför att lagra videosekvenser på sin smartphone när som helst.

Planex CS-W06N har möjlighet att spela in ljud, det finns även en högtalaranslutning om man vill ha en dubbelriktad kommunikation. Kameran har inbyggt nätverk med stöd för upp till 802.11n (150 MBit/s) med stöd för kryptering. Tack vare funktionen WPS (Wifi Protected Setup) kan kameran installeras till ett trådlöst nätverk genom enkla knapptryckningar.

Kameran erbjuder filmning i VGA-upplösning med H.264 videokomprimering och upp till 30 FPS (bildrutor per sekund). Kameran distribueras via Induo Home och introduktionspriset är satt till 995 kr inkl moms.

Företagsfakta Induo AB
Induo vilar på fundamentet av över 50 års arbetserfarenhet av datakommunikation. Induo, som fritt översatt betyder engagerad, är ett svenskt bolag som erbjuder produkter och tjänster för kommunikation med affärsidén ”Pålitliga kommunikationslösningar i tiden”.

Induo AB riktar sig mot proffsanvändare med varumärkena Induo Wireless och Induo Net.  Induo AB distribuerar produkter från leverantörer spridda runt hela världen. Induo är generalagent för SATEL, Conel, RADWIN, Maestro Wireless, Lantech, Wi-Ex och ELDES samt svensk distributör för RFM och Teltonika.

Induo AB har ett helägt dotterbolag, Induo Home, som vänder sig mot hemmamarknaden.