Suverän Service: Inets kundtjänst gör det om och om igen

Grattis David och William som under november och december fick utmärkelsen Suverän Service för arbetet på Inets kundtjänst.

Hur känns det att få en utmärkelse för ert arbete?

– Det är otroligt roligt att få uppskattning för att göra ett bra jobb, särskilt när det handlar om att hjälpa kunderna och att göra dem nöjda, säger David Carlsson.

– Det känns väldigt kul att få bekräftat att man gör ett bra jobb. Jag försöker alltid hålla en hög standard i alla samtal så att varje kund ska vara nöjd när luren läggs på, säger William Wikberg.

Vad tycker ni är viktigt för att ge bra service till era kunder?

– Först och främst lyssnar jag på kunden för att förstå vilket behov som finns. Sedan gäller det att utifrån det behovet komma fram till den bästa lösningen. När kunden är nöjd så är jag nöjd, säger David Carlsson.

– Oavsett vilken fråga så ska kunden känna att jag har gjort mitt bästa för att lösa problemet. Det handlar inte bara om att svara på kundens fråga utan att göra det på ett så bra och personligt sätt som möjligt, och då spelar det ingen roll om det tar två eller tjugo minuter, säger William Wikberg.

Utmärkelsen Suverän Service delas ut av företaget Better Business som för Inets räkning genomför mätningarna med Mystery Shopper-metoden. Mätningar genomförs utan förvarning, av för personalen okända personer och flera gånger per år.

• priser och utmärkelser