”Det svänger om seniorerna”

Peter Kumlin ser fram emot Inets föreläsning med Seniornet Södermalm.

Inet fortsätter resa land och rike runt för att hjälpa och assistera seniorer i it-djungeln. I juni bär det av till Stockholm där Inet håller en föreläsning för Seniornet Södermalm.

– Det ska bli fantastiskt roligt och intressant att komma till en av Sveriges största Seniornetföreningar. Vanligtvis brukar vi få mycket frågor så vi laddar extra nu, seniorer är på hugget och vill lära sig det senaste hela tiden. Vi strävar alltid efter att hålla en nivå där alla kan hänga med och samtidigt få nya kunskaper, säger Peter Kumlin, försäljningschef på Inet.

Inet har satt som mål att utbilda Sveriges seniorer i datorkunskap. Senast i vintras var det Nackas Seniornetavdelning som Inet besökte och hade ett utbildningstillfälle med. Nu är det alltså dags för Södermalm.

– Utöver själva föreläsningen får Seniornets medlemmar chansen att träffa personal från vår butik på Hötorget och från butiken i Barkarby som nyligen öppnat. Ofta kommer fler frågor efter föreläsningen, då kan vi hjälpa till både i butik och via kundtjänst.

Seniornet Södermalm ser föreläsningen som en möjlighet för medlemmarna att fortsätta utveckla sitt datorintresse, oberoende av kunskapsnivå.

– Vi har över 700 medlemmar och kunskapsnivån varierar. Vi blev tipsade om Inets föreläsningar av Seniornet i Nacka. Jag är säker på att det kommer dyka upp massa funderingar och frågor, förhoppningsvis får vi svar på dem allihop säger Rolf Gillemyr, programansvarig på Seniornet Södermalm.

Just frågestunden brukar vara den mest populära programpunkten, därför väljer Inet alltid att avsätta rejält med tid för detta.

– Våra föreläsningar brukar vara väldigt uppskattade, och då särskilt frågestunden. Vi får alltid väldigt många och kloka frågor. Vi väljer att satsa på seniorföreläsningar eftersom vi vill göra en insats för de äldre datoranvändarna i Sverige och samtidigt skapar vi nya kundrelationer, säger Peter Kumlin.

Peter Kumlin, försäljningschef Inet, 0708-65 27 03, peter.kumlin@inet.se
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Inet, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@inet.se