NärCon väljer Taurus

Den 12-14 februari går NärCon Vinter av stapeln i Linköping och alla turneringar kommer att spelas på Inets mäktiga Taurus-datorer. Samarbetet är perfekt för både Inet och NärCon som brinner för gaming och en mer tolerant e-sportkultur.

– Det är otroligt roligt att få samarbeta med en så stark och kunnig organisation som Inet. Vi har samma ambitioner när vi pratar om att göra spelvärlden mer välkomnande. Inet levererar dessutom datorer av högsta kvalitet, säger Daniel Ullenius, projektledare på NärCon Vinter.

Inet har lång erfarenhet av att stödja e-sport i Sverige och dessutom vana att leverera gamingdatorer av högsta kvalitet. Så sent som i december bidrog Inet med Taurus gamingdatorer till Fragbite Masters. Under NärCon den 12-14 februari i Linköping kommer Inet att ställa upp med 45 kraftfulla Taurus-datorer till hela turneringsområdet.

– Med Inet får vi hårdvara av högsta kvalitet, stor kunnighet och ett starkt varumärke. De är väldigt lätta att jobba med och har stor erfarenhet av event av det här slaget, säger Daniel Ullenius.

NärCons event är välkända för trevlig atmosfär där alla är välkomna oavsett politisk åskådning, kön eller sexuell läggning, vilket också är ett uttalat mål. Inet och NärCon fick kontakt i samband med Respect all, Compete, ett projekt som specifikt verkar för sunda värderingar inom e-sporten i Sverige och där Inet aktivt arbetar som sponsor.

– Vi brinner för e-sport men också för att alla ska vara välkomna. NärCon delar våra värderingar och är en perfekt partner för att bekämpa fördomar och nätmobbing samtidigt som vi har kul och spelar, säger Johan Wahlberg, marknadschef på Inet.

Johan Wahlberg, marknadschef Inet, 0739-88 27 29, johan.wahlberg@inet.se
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Inet, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@inet.se