Pricerunner: Årets e-handlare 2013 är Inet

Datorhandlaren Inet vinner för andra året i rad Pricerunners utmärkelse Årets e-handlare som bygger på imponerande 18 622 kundrecensioner som gjorts efter avslutade köp hos svenska e-handlare i olika branscher.

Det känns nästan overkligt när både Pricerunner, Sweclockers och Prisjakt ger oss sina finaste utmärkelser år efter år. Jag är både stolt, glad och väldigt tacksam på en och samma gång, säger Erik Wickman, vd för Inet.

Datorhandlaren Inet blir år efter år belönad för sin exceptionellt goda kundservice och att vara den näthandlare konsumenterna helst föredrar när det kommer till att handla datorprodukter. Nu vinner Inet återigen Pricerunners utmärkelse Årets e-handlare i kategorin datorprodukter.

– Vi satsar på att ha en kundtjänst i världsklass – blixtsnabba leveranser, bra priser och kunnig rådgivning. Vår främsta kundgrupp dator- och spelentusiaster är ytterst kräsna och vi måste hela tiden lyssna till vad de vill ha, säger Erik Wickman.

Pricerunner använder recensioner från konsumenter som handlat hos återförsäljare inom olika branscher på internet för att utse årets bästa e-handlare. I år ligger 18 622 recensioner till grund för utmärkelsen. En vecka efter köpet följs undersökningen upp och konsumenten får då bland annat svara på om leveransen kom i tid och hur en eventuell kontakt med kundtjänst upplevts.

Den senaste veckan har Inet, utöver Pricerunners utmärkelse Årets e-handlare 2013, även vunnit Prisjakts omröstning om Årets nätbutik 2013 för fjärde året i rad och Årets datorbutik 2013 för sjätte året i rad av webbtidningen Sweclockers.

Erik Wickman, vd Inet, 0708-65 27 02, erik.wickman@inet.se
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Inet, 070-445 15 99, magnus.sjoback@inet.se

• priser och utmärkelser

Inet säljer datorer, komponenter och datortillbehör till privatpersoner och företag i Sverige via webbshop och butiker belägna i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uddevalla. Verksamheten startades år 2000, omsätter 500 miljoner kronor och har idag omkring 60 välutbildade och lyhörda medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sisjön i Göteborg. Inet är utnämnda till Årets Datorbutik 2013 av Sweclockers.com, Årets Nätbutik 2013 av Prisjakt och Årets e-handlare 2013 av Pricerunner. www.inet.se