"Vi åker dit för att vinna" – Inet skickar världsstjärnan zAAz hela tjejlag till CS:GO-turnering

Inet fortsätter att samarbeta med Counter strike-stjärnan Zainab Turkie, alias zAAz, genom att sponsra hela hennes nuvarande lag Bad Monkey Gaming, med fem av Europas vassaste e-sporttjejer. Counter Strike-turneringen som står för dörren är CS:GO Ladies på Copenhagen Games och arrangeras 18-19 april.

– Det är riktigt kul att se e-sport växa och vi vill hjälpa till att lyfta fram bra förebilder, framför allt kvinnliga e-sportare som behöver mer uppmärksamhet, säger Johan Wahlberg, marknadschef för Inet.

Datorhandlaren Inet har hittills i egen regi arrangerat flera olika e-sportsarrangemang i sina butiker runt om i landet. Senast i höstas kom den kvinnliga Counter Strike-stjärnan Zainab ”zAAz” Turkie och utmanade alla besökare på en omgång i Counter Strike. Eller rättare sagt, hon gav alla en rejäl omgång. zAAz är utan tvekan en av världens vassaste e-sporttjejer.

– Nu tävlar jag i ett lag på fem personer och kommer att möta uppemot fjorton andra skickliga lag i Counter Strike: Global Offensive. Vi är fem tjejer bosatta i Sverige, Spanien och Storbritannien och har spelat ihop sedan årsskiftet. Vi kommer att göra allt vi kan för att vinna denna turnering, säger Zainab Turkie alias zAAz.

Laguppställningen tävlar under organisationen Bad Monkey Gaming och består förutom zAAz av Julia ”juliano” Kiran, Irene ”iRene” Sanchez, Therese ”lillsan” Petersson och Sonia ”Sonia” Garcia. Prissumman på Copenhagen Games CS:GO Ladies är 3700 Euro som går till det vinnande laget.

– Vi gör detta framför allt för att vi älskar att spela och tävla. Sedan är det självklart jättekul att kunna vinna lite pengar också, säger Zainab Turkie alias zAAz.

– På Inet håller vi tummarna för att det ska bli en superturnering och att våra tjejer ska vinna. Det är ett starkt lag som har bra chanser. Eftersom vi tidigare samarbetat med zAAz och följer hennes karriär så kan ett fortsatt sponsorskap av henne eller hela laget vara intressant. Men det får vi prata mer om efter turneringen, säger Johan Wahlberg, marknadschef på Inet.

Copenhagen Games CS:GO Ladies arrangeras 18-19 april i Øksnehallen i Köpenhamn.

Johan Wahlberg, marknadschef Inet, 0739-88 27 29, johan.wahlberg@inet.se
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Inet, 070-445 15 99, magnus.sjoback@inet.se

Inet säljer datorer, komponenter och datortillbehör till privatpersoner och företag i Sverige via webbshop och butiker belägna i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uddevalla. Verksamheten startades år 2000, omsätter 500 miljoner kronor och har idag omkring 60 välutbildade och lyhörda medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sisjön i Göteborg. Inet är utnämnda till Årets Datorbutik 2013 av Sweclockers.com, Årets Nätbutik 2013 av Prisjakt och Årets e-handlare 2013 av Pricerunner. www.inet.se