Infobric Group förvärvar Jobsafe, Sveriges ledande marknadsplats för utbildningar inom bygg och anläggning. © Infobric Group 2023

Infobric Group förvärvar Jobsafe – breddar erbjudandet med utbildningar för byggbranschen

Infobric Group förvärvar Jobsafe, Sveriges ledande marknadsplats för utbildningar inom bygg och anläggning. Genom förvärvet etablerar Infobric en ny affärsenhet inom utbildning och kompetensutveckling för byggbranschen.

Infobric Group, Nordens ledande digitaliseringspartner för samhällsbyggnadssektorn, växer ytterligare genom att förvärva Jobsafe. Jobsafe erbjuder en bredd av utbildningar för bygg- och anläggningsbranschen med arbetsmiljö och säkerhet som gemensam nämnare. Utbildningarna kan enkelt beställas, genomföras och diplomeras digitalt, och kompletteras med praktik på utbildningscenter runt om i landet.

Förvärvet utgör startskottet för bildandet av en ny affärsenhet inom utbildning för byggbranschen.

–Vi är glada över att välkomna Jobsafe till Infobric och därmed kunna bredda erbjudandet mot våra kunder med utbildningar. Jobsafe har gjort ett imponerande arbete med att tillgängliggöra utbildningar för byggbranschen. Genom att kombinera våra erbjudanden kommer vi kunna accelerera det arbetet ytterligare och på så sätt skapa en säkrare byggbransch för alla, säger Dan Friberg, vd och koncernchef på Infobric Group.

Tillsammans med Infobrics tjänster för Kompetenskontroll och Fokuskompetenser kommer kunderna enkelt kunna både hålla koll vilka kompetenser som saknas på arbetsplatserna och sedan utbilda där det behövs. Det skapar ett starkt helhetserbjudande som säkerställer att rätt kvalifikationer och kompetenser finns på arbetsplatserna.

Jobsafe blev ett helägt dotterbolag till Infobric Group den 29 mars 2023.

För mer information, kontakta:

Dan Friberg, VD och koncernchef Infobric Group
E-post: dan.friberg@infobric.com

Om Infobric Group
Infobric Group är en nordisk digitaliseringspartner för ett hållbart samhällsbyggande. Koncernen tillhandahåller en verktygslåda av nyckelfärdiga tjänster som är redo att integreras i våra kunders digitala ekosystem. Infobrics mission är att skapa socialt hållbara och resurseffektiva arbetsplatser, där de tjänster vi levererar gör jobbet säkrare och enklare för hundratusentals människor varje dag. Infobric ägs av Summa Equity som investerar i lösningar på globala utmaningar inom hållbarhet.
infobricgroup.com

Om Jobsafe
Jobsafe.se är Sveriges enda marknadsplats för utbildningar inom bygg, anläggning och industri. Bolaget grundades 2003.
jobsafe.se