David Skyborn blir ny CRO i Infobric-koncernen.

Ny Chief Revenue Officer stärker Infobrics koncernledning

David Skyborn tillträder i september rollen som CRO, Chief Revenue Officer, för Infobric Group. Hans erfarenhet och kompetens blir ett viktigt bidrag i koncernens tillväxtresa och ambition att bli en ledande digitaliseringspartner i Norden.

Infobric Group består av en grupp bolag som utvecklar IT-lösningar för säkra och effektiva arbetsplatser. I koncernen finns idag bolagen Infobric, TelliQ, Tempus och BlastManager med en gemensam, stark position baserad på 100 000-tals användare i Norden.

Som CRO för Infobric kommer David Skyborn att ansvara för att utveckla nya intäktsflöden, skapa förutsättningar för ett ökat samarbete mellan bolagen och att komma närmare koncernens gemensamma kunder. David har lång erfarenhet av försäljning och har under de senaste 13 åren arbetat med detta i olika roller inom Saab-ägda Combitech, ett nordiskt lösnings- och teknikkonsultföretag och en strategisk partner inom säkerhet, digitalisering och innovation. Han kommer senast från rollen som Försäljnings- och Marknadschef på bolaget, som har 1 900 anställda.

”Jag har under en längre tid följt Infobrics resa och brinner för bolagets förmåga att kombinera teknik, människa och innovation, där hållbarhet ur många perspektiv är en stark drivkraft. Kombinationen av de olika bolagen, tjänsterna och en redan stark position på marknaden bildar en stark kommersiell plattform som jag ser fram emot att vara med och utveckla”, säger David Skyborn.

”David är med sina meriter ett strategiskt viktigt bidrag till vår koncern. Hans erfarenheter av tjänsteförsäljning och att utveckla starka partnerskap med bolagets kunder kommer vara ett viktigt tillskott för att bygga ett Infobric där vi tar vara på vår position och ytterligare utvecklar vår roll som en strategisk partner för smarta digitala lösningar ” säger Dan Friberg, VD och Koncernchef.

David Skyborn tillträder sin tjänst den 1 september. Han kommer att rapportera till Infobrics koncernchef och ingå i koncernledningen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Dan Friberg, VD och Koncernchef
dan.friberg@infobric.se

David Skyborn, Chief Revenue Officer
david.skyborn@infobric.com

Om Infobric

Infobric grundades 2004 och är idag en grupp IT- och elektronikföretag som utvecklar lösningar för säkrare och mer effektiva arbetsplatser. I koncernen ingår dotterbolagen Telliq AB, Tempus AS och BlastManager AS. Tillsammans har bolagen en central roll på fler än 16 000 samtidiga arbetsplatser, med flera av Nordens största bygg- och maskinuthyrningsföretag bland sina kunder. Infobric ägs av Summa Equity som investerar i lösningar på globala utmaningar inom hållbarhet.www.infobric.se

Dan Friberg

Group CEO