Informationscentrum för hållbart byggande ny medarrangör för Renoveringsdagen

För femte året i rad anordnar Nationellt Renoveringscentrum en heldag om renoveringsfrågor. Nytt för i år är att Informationscentrum för hållbart byggande är medarrangör, vilket också präglar temat för dagen: "Hållbar renovering – hur får vi det att hända?".

På plats på ArkDes i Stockholm den 22 mars finns Johan Nuder, koordinator för informationscentrumet, för att berätta om uppdraget från Boverket.

Konkret kunskap och visioner

Chris Österlund från Botkyrkabyggen, Terje Johansson från MKB och Michael Pirosanto på Gårdstensbostäder kommer till Renoveringsdagen och berättar om sina erfarenheter från hållbar renovering och förnyelse i bostadsområden. Amanda Rafter Ekenman från Installatörsföretagen deltar med programpunkten Renoveringskompetens.

Statsekreterare Alf Karlsson, Anita Aspegren, avdelningschef på Energimyndigheten och Boverkets avdelningschef Peter Fransson medverkar under rubriken "Myndigheternas visioner".

"Ökat intresse för hållbar renovering"

Andres Muld, ordförande i Nationellt Renoveringscentrum, NRC, och styrgruppsordförande i Informationscentrum för hållbart byggande, kommer i vanlig ordning att hålla i mikrofonen och presentera och moderera dagens program.

"Att fokusera en hel dag, som vi gör på Renoveringsdagen, är ett bra exempel på hur vi främjar den uppåtgående trenden för hållbar renovering"

Andres Muld

- Ända sedan starten har vi inom NRC arbetat för att lyfta renoveringsfrågan. De senaste åren har det också skett en attitydförändring i positiv riktning och intresset har ökat. Detta måste vi förvalta och utveckla. Att fokusera en hel dag, som vi gör på Renoveringsdagen, är ett bra exempel på hur vi främjar den uppåtgående trenden för hållbar renovering, säger Andres Muld.

Anmäl dig idag

För att säkra din plats till Renoveringsdagen anmäler du dig via mejl direkt till:

renoveringscentrum@hvac.lth.se

I mejlet uppger du namn och vilken organisation du kommer från. En vegetarisk lunch serveras, men vill du ha specialkost uppger du även det i mejlet. Anmäld deltagare som uteblir debiteras med 500 kr.