Richard Lindroth

Nyhet -

Richard Lindroth antar en ny roll på Informationsteknik, Director of Business Development

I sin tidigare roll som Affärsområdeschef för event har Richard samlat på sig viktiga verktyg för att utveckla Informationstekniks erbjudanden och tjänster.

Informationsteknik är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska helhetslösningar. Bolaget arbetar med allt från systeminstallationer till PRO/AV IT integrationer, event och support. Sedan hösten 2023 ägs även den digitala eventplattformen Jirango av Informationsteknik. I Jirango kan man skapa egna registreringsformulär och digitala lösningar för både fysiska och digitala evenemang.

I sin nya roll som Director of Business Development ska Richard driva affärsstrategier som utvecklar företagets långsiktiga samarbeten och fördjupar kundrelationer.

- Genom att välja Informationsteknik som partner har kunder tillgång till ett unikt och innovativt erbjudande. Allt samlat under ett tak. Idag har vi kunder som endast nyttjar ett affärsområde, men vi ser att ett bredare samarbete skulle vara till stor fördel för många befintliga och potentiella kunder berättar Richard.

Rollen som Director of Business Development är en ny roll på Informationsteknik och är en funktion som tillkommit i takt med bolagets utveckling. Rollen grundar sig i ett ökat kundvärde, att välja Informationsteknik som teknikpartner innefattar mer än ett projekt. Engagemanget tar inte slut för att projektet är över, det finns mer kompetens och kunskap att hämta.

- Vi har sett behovet av den här rollen. I synnerhet för att tydliggöra för våra kunder vilken bredd vi kan erbjuda. Systeminstallation, event och support, allt under samma tak. Richard delar ledningens vision om hur vi bör verka på marknaden, därför var han en utmärkt kandidat för rollen berättar Patrik Camp, VD på Informationsteknik.

- För mig är detta en spännande utmaning. I min nya roll är fokus att vidareutveckla våra starka kundrelationer samt utveckla en tydlig försäljningsstrategi. Huvudmålet är att lyssna på kundbehov samt anpassa erbjudanden och strategier efter marknadens önskemål och tekniktrender. Vi vill fortsätta uppfattas som en kompetent och innovativ teknikpartner. Jag ser fram emot att leda det här arbetet avslutar Richard.

Charlotte Arvidsson

Presskontakt Marknadsansvarig 0709 - 642 642

Relaterat innehåll

INFORMATIONSTEKNIK - Teknik för möten och mötesplatser. Vi ser till att du kan genomföra dina möten, konferenser och utbildningar på ett enkelt sätt!

Informationsteknik är en av Sveriges ledande leverantörer av anpassade paketlösningar inom ljud-, ljus- och bildteknik – vare sig du söker en helhetslösning eller enbart tekniskt stöd. Vi erbjuder projektering, rådgivning, installation, service och uthyrning. Informationsteknik startades 1989 och har 35 års erfarenhet och ett brinnande intresse för teknik. Vår spetskompetens gör att vi alltid kan erbjuda våra kunder det senaste inom tekniska lösningar och dess utrustning.

Informationsteknik finns i Stockholm, Malmö, Sandviken, Umeå och Göteborg. Sedan september 2023 är vi även verksamma utanför Sverige genom vårt förvärv av Get Visual A/S med kontor i Köpenhamn och Århus. Idag är vi cirka 160 medarbetare varav ägarna också är verksamma i bolaget. Vi arbetar alltid för att förverkliga och förstärka kundens idé och genom en noggrann uppföljning garanterar vi högsta kvalitet – både gällande produkter och service. Vi är både ISO 9001 och 14001 certifierade.

Företagets ambition är att vara kunskapsgivande inom branschen - en ”Thought Leader”. För oss är det både viktigt och självklart att vi engagerar oss och tar ansvar för hur vi påverkar samhället vi arbetar i. Miljömässigt, ekonomiskt och socialt. Det här gör vi genom att stötta olika organisationer där den gemensamma nämnaren är vår vilja att stötta barn och unga.

Informationsteknik Scandinavia AB
Västbergavägen 25