Pressmeddelande -

Ta kontroll över Er produktdokumentation – Infotiv har lösningen i samarbete med SCHEMA

Nu inleder Infotiv partnerskap med det tyska företaget SCHEMA. De utvecklar och levererar en världsledande systemlösning inom dokumenthantering. Infotivs konsulter har kunskapen om hur systemet tillämpas och omfattande erfarenhet av att utforma produktinformation.

– Vi möter ofta kunder som har stora utmaningar med att få kontroll över hanteringen av sin produktinformation. De dras med skenande översättningskostnader, kvalitetsbrister och långa produktionstider på grund av många manuella steg. Det känns spännande att nu ha möjlighet att erbjuda våra kunder en säker lösning med systemstöd för effektiv dokumenthantering, säger Henrik Alvstråle, affärsansvarig för partnerskapet på Infotiv.

Partnerskapet innebär att Infotiv är återförsäljare av SCHEMA ST4, ett component Content Management System (cCMS). Den stora fördelen med ett cCMS är återanvändning. Du slipper kopiera text mellan olika publikationer utan skapar ett textstycke och använder sedan samma text där den behövs. Metoden är kostnadseffektiv samt möjliggör höjd kvalitet i all dokumentation. Om texter dessutom översätts så multipliceras vinsten med varje nytt språk som introduceras.

Infotiv kan tack vare partnerskapet erbjuda en helhetslösning för kunder som arbetar med komplex dokumentation. Allt från analys av befintlig produktinformation till systeminstallation och utbildning samt löpande support.

SCHEMA ST4 är ett xml-baserat cCMS vilket betyder att information lagras helt frikopplat från formatering och styling. Information skapas i moduler, det kan vara korta textstycken eller bilder som lagras på en plats i systemet (single source) och länkas sedan in i de olika publikationer där den används. Moduler som länkas möjliggör återanvändning av text i manualer för liknande produkter och marknadsmaterial, samtidigt som eventuella ändringar automatiskt genomförs i allt material där informationen används. Därmed säkerställer SCHEMA ST4 att all dokumentation innehåller senast uppdaterad information.

Modulbaserat skrivande i xml sänker översättningskostnaden, höjer kvaliteten och säkrar enhetlighet i allt material som publiceras ut mot kund. Från SCHEMA ST4 kan dokumentationen exporteras till olika format som Word, InDesign, html-help och pdf vilket gör att informationen inte är låst till ett system eller ett format utan enkelt kan exporteras till de format en organisation föredrar. SCHEMA ST4 används av företag över hela världen, just nu är mer än 500 system i bruk hos kunder.

Kontakta oss gärna
Henrik Alvstråle AFFÄRSANSVARIG, SCHEMA ST4 PÅ INFOTIV