Jonas Engstedt (INGO) & vinnaren i designtävlingen; Kristoffer Sundlin

INGO och Gasoline Street Week 2018 i samarbete

För andra året i rad går INGO in som samarbetspartner till Gasoline Street Week. Det stora evenemanget äger rum under vecka 28 och i år står södra Sverige på tur. Samarbetet innebär bland annat att INGO kommer att ha kampanjer på utvalda stationer längs tävlingsvägen samt en designtävling i tidningen Gasoline där en vinnare precis har utsetts.

Street Week är ett evenemang för entusiaster inom motorsport. Evenemanget kan ses som en rullande bilträff och uthållighetstävling. Tävlingen består av fem olika banor som körs enligt ett körschema där deltagarna ska klocka en så snabb tid som möjligt på en 200 metersbana. Dessutom transporterar sig deltagarna i tävlingsbilen mellan de olika banorna längs vägarna i södra Sverige.

- Streetweek är ett härligt evenemang för motorentusiaster. Samarbetet inleddes tidigt i våras då vi tillsammans arrangerade en tävling där uppdraget var att designa en Chevrolet Van. Responsen var slående och vi fick in många kreativa bidrag. Nyligen utsågs en vinnare och det vinnande bidraget kommer kunna ses längs vägarna under vecka 28, säger Jonas Engstedt, projektledare på INGO.

- Vi är mycket stolta och glada över att ha INGO som en av våra samarbetspartners. Varumärket ligger helt i linje med vad vi, och många av de tävlande, står för - ingen ska behöva betala mer än nödvändigt för att tanka sin bil. På så sätt möjliggör INGO mer Street Week för pengarna, säger Mats Appelgren på Gasoline Street Week.

För mer information, vänligen kontakta:
Irmgard Mårtensson, Kommunikationschef
E-mail: irmgard.martensson@ingofuel.com
Mobil: + 46 70 375 42 35

Kategorier

INGO (tidigare JET) öppnade sina första automatstationer i Sverige redan 1978 och har sedan starten inriktat sig på att sälja drivmedel till ett lågt och rättvist pris. INGO finns representerat i Sverige med cirka 250 automatstationer och i Danmark med cirka 130 automatstationer. Sedan 2012 ägs INGO av det kanadensiska bolaget Alimentation Couche Tard.