INGO CARWASH FLYGSTADEN, HALMSTAD

INGO stärker sin position med fler biltvättar i Sverige

Drivmedelsbolaget INGO stärker sin position på marknaden med tre nya biltvättar. Hittills i år har bolaget öppnat två automattvättar, en i Flygstaden, Halmstad, och en i Älvsjö, Stockholm. Under våren öppnar dessutom en gör-det-själv-tvätt i Kärleken, Halmstad. Biltvättarna ligger i anslutning till INGO stationer och erbjuder ett flertal tvättprogram till förmånliga priser.

INGO har sedan 2016 ett nätverk med 37 biltvättar på den danska marknaden. 2019 tog bolaget det framgångsrika biltvättskonceptet, INGO Carwash, till Sverige. Under året kommer man, genom nyetableringen av två automattvättar och en gör-det-själv-tvätt, att dubblera antalet tvättar på den svenska marknaden. Erbjudandet består av ett flertal tvättprogram i olika prisklasser där utgångspunkten är att ligga i det lägsta prisskiktet, vilket är i linje med INGOs övergripande kundlöfte.

- Drivmedelsmarknaden i Sverige präglas av hård konkurrens. INGO har sedan starten varit den ledande prispressaren både nationellt och lokalt. Vi har framgångsrikt arbetat med att erbjuda kunderna låga priser. Den strategin håller vi fast vid, även när det kommer till INGO CARWASH, säger Erika Johansson, tf. vd INGO.

INGOs automattvättar är ett miljövänligt alternativ till att tvätta bilen hemma. Allt avloppsvatten som genereras från biltvätten renas och återanvänds för minimera miljöpåverkan. Dessutom är de olika rengöringsmedlen Svanenmärkta. Automattvättarna har högkvalitativa borstar som är effektiva, skonsamma och mjuka mot lack och andra ytor. I erbjudandet ryms även ett borstfritt tvättprogram.

- Vi är glada över att vårt tvätterbjudande har mottagits så väl på den svenska marknaden och att vi nu kan erbjuda våra kunder i Älvsjö och Halmstad möjligheten att tvätta bilen till ett bra pris. Vi ser fram emot att rulla ut INGO CARWASH på fler INGO stationer framöver, avslutar Erika Johansson.

Kategorier

Sedan starten 1978 har vi arbetat med filosofin att ingen ska behöva betala mer än nödvändigt för att tanka sin bil. Idag har vi ca 445 stationer i Sverige och Danmark.