Det var fullsatt på Ingram Micros event Explore IT

Explore IT – intensivt och inspirerande!

Lokalen var den samma som förra året men i övrigt var det inte mycket som upprepade sig när vi drog igång årets IT-event på Yasuragi i förra veckan. I år gavs en helt ny möjlighet till utveckling och inspiration. Förutom fyra inledande key-notes fanns det under dagen inte mindre än 11 utbildningspass för våra gäster att ta del av. Intresset var dessutom rekordstort och redan ett par veckor innan var det fullbokat!

Dagen inleddes med att alla inbjudna fick tanka upp energin med en god lunch. Därefter hälsade Fredrik Westeren, Produkt-och Marknadschef på Ingram Micro tillsammans med vår VD William van Kerkvoorde alla välkomna. Åhörarna fick en liten inblick i hur vi står redo att stötta våra partners att möta framtidens utmaningar. När vi går från människa till maskin, när efterfrågan går från hårdvara till tjänst och när man för att lyckas måste samarbeta över gränserna på ett nytt sätt. Vi har en förståelse för våra kunders resa och vi bygger vår organisation och vår strategi för att guida dem på denna.

Sedan fick Dell, Microsoft, HP och HPE hela publikens uppmärksamhet under varsin key-note innan samlingen bröt upp för att samlas i mindre grupper. Alla gästerna hade redan

innan fått information om och bokat in sig på de utbildningspass som passade dem och deras verksamhet bäst. Under hela eftermiddagen stod också våra upplevelserum öppna där besökarna kunde prova på nya häftiga tekniker och även få lite hjärngympa i form av små klurigheter.

Hela agendan kan du ta del av här: https://www.ingrammicro.se/exploreit/

När sista utbildningspasset var slut strax före 17 var det nog många som välkomnade den lediga stunden som följde, med möjlighet att utnyttja den fantastiska SPA-anläggningen som Yasuragi renoverat under senaste året.

Kvällen avrundades med en god middag med möjlighet till samtal med nya och befintliga kontakter i branschen och med mycket skratt då Robin Paulsson intog scen.

Det är lätt att dag två på en konferens gärna innebär lite trötta hjärnor och sömniga åhörare men det rådde vi bot med en klassisk japansk radiogympa. En fantastisk syn när drygt 200 affärsmänniskor gemensamt väcker kroppen med rörelser i likhet med huvud-axlar-knä och tå!

Första talaren denna dag hade dock en förmåga som få att hålla åhörarens intresse uppe. Det var inspirationsföreläsaren Robert Karjel. Han är en man som med erfarenheter från sin tid som helikopterpilot i räddningsaktionen under Estoniakatastrofen och som ledare av helikopterdivisionen i Adenviken inspirerar hur en organisation och den enskilde medarbetaren framgångsrikt möter nya uppgifter, trots svåra yttre och inre förhållanden. En historia som trollband publiken.

Avslutningsvis blev det fokus på Cyber Security och hur Ingram Micro har verktygen och lösningarna för företag att skydda sig mot framtidens nya näthot.

Vi riktar ett stort tack till alla kunder, partners och leverantörer som gjorde årets IT-event till en succé och ser fram emot en spännande och utmanande tid tillsammans!