ELON TILL INGRID

Elon är ny kund till SaaS-bolaget Ingrid. Genom samarbetet får Elons e-handelskunder fler leveransalternativ och bättre spårning - vilket redan nu ökat konverteringen i Elons kassa på nätet med 15 procent.

Elon har efter en upphandling valt att lägga in SaaS-bolaget Ingrids leveransväljare i sin kassa på nätet.

Valet av Ingrid stödjer Elons strategi att stärka sin digitala handel och att ge sina konsumenter snabbare leveranser och mer flexibla alternativ.

Elon har även valt att använda sig av Ingrids spårningstjänst som kopplar ihop leveransupplevelsen på ett användarvänligt sätt. Till skillnad från många andra spårningstjänster så är det Elon som står som avsändare för spårningen via Ingrids spårningstjänst som bäddats in på Elon.se. Detta ger konsumenten relevant information redan direkt efter köpet och blir en naturlig plats för Elon att kommunicera uppdateringar om ordern till konsumenten.

- Vi är glada över att vara live och vi ser redan positiva resultat på både andelen som väljer att avsluta sitt köp i kassan och konverteringen i stort. Det har blivit ökningar med +15 procent sen vi gick live, säger Jakob Dahlner, försäljningschef B2C på Elon.

- Det är kul att vara live, och glädjande att se att samarbetet redan genererat så fina resultat. Det är komplext att lösa leveranser för ett bolag som Elon som har en så bred katalog av produkter och många butiker som kan användas för att förbättra leveransen. Att Elon även valt att implementera vår spårningslöning är ett kvitto på att våra tjänster ligger i framkant och löser marknadens problem, säger Piotr Zaleski, VD på Ingrid.

De senaste 30 dagarna har cirka en miljon svenskar använt sig av Ingrids tjänster. Företaget växer snabbt. Idag har bolaget drygt 70 anställda. Några av Ingrids övriga kunder är Adlibris, Apotek Hjärtat, NA-KD, Footway och Gant. Bolaget grundades av bland andra Piotr Zaleski och Anders Ekman och backas av Blq Invest, Schibsted och Verdane.

För ytterligare info besök gärna, www.ingrid.com, eller vänligen kontakta:

Anders Ekman, COO Ingrid, anders@ingrid.com alt. 070-689 96 02

Jakob Dahlner, försäljningschef B2C på Elon, jakob.dahlner@elongroup.se

• Home electronics

Since 2015, Ingrid has been around to fix the global problem surrounding e-commerce: bad delivery experiences. Our mission is to make online shopping as convenient as traditional shopping used to be, by giving consumers more freedom of choice and merchants the solutions to meet all needs. We believe there is an ultimate delivery experience for every person and every purchase.

Jennifer Roach

Press contact Head of Marketing 076-102 65 57