INGRID ANSTÄLLER NY CFO

Johan Licke von Sydow är ny CFO på SaaS-företaget Ingrid, som befinner sig i en mycket expansiv fas. Licke von Sydow kommer närmast från rollen som COO på SAVR men har dessförinnan, bland annat, varit nordisk CFO på Foodora och CFO på Onlinepizza/Delivery Hero.

Ingrid växer snabbt. Idag har bolaget drygt 70 anställda. Den senaste nyckelrekryteringen är Johan Licke von Sydow som fr.o.m. idag är bolagets nya CFO. Han ingår även i företagets ledningsgrupp.

- Ingrid har på kort tid gjort en imponerande resa. Trots det har den bara börjat. Positionen, att vara navet mellan e-handlare och logistikbolag, rymmer en enorm potential. Att få vara med på den resan ska bli en oerhört spännande utmaning, säger Johan Licke von Sydow, nytillträdd CFO på Ingrid.

- Johan har en lång och gedigen erfarenhet från rollen som CFO i expansiva branscher och bolag i snabb tillväxt. Det gör honom perfekt för Ingrid och vi är mycket glada att få välkomna honom till oss, säger Anders Ekman, COO på Ingrid.

De senaste 30 dagarna har cirka en miljon svenskar använt sig av Ingrids tjänster vilket resulterat i 1,3 miljoner köp bara i Sverige (2,1 miljoner köp totalt). Några av Ingrids kunder är Adlibris, Apotek Hjärtat, Elon, NA-KD, Footway och Gant.

Bolaget som grundades av bland andra Piotr Zaleski och Anders Ekman backas av Blq Invest, Schibsted och Verdane.

För ytterligare info besök gärna, www.ingrid.com, eller vänligen kontakta:

Anders Ekman, COO Ingrid, anders@ingrid.com alt. 070-689 96 02

Johan Licke von Sydow, CFO Ingrid johan.lickevonsydow@ingrid.com alt. 0709-56 45 19

Since 2015, Ingrid has been around to fix the global problem surrounding e-commerce: bad delivery experiences. Our mission is to make online shopping as convenient as traditional shopping used to be, by giving consumers more freedom of choice and merchants the solutions to meet all needs. We believe there is an ultimate delivery experience for every person and every purchase.

Jennifer Roach

Press contact Head of Marketing 076-102 65 57