Smarta besökskiosker för självbetjäning

Inis Sweden har utvecklat ett besökssystem som erbjuder självbetjäning i alla led, från inskrivning till utcheckning. Systemet ringer upp värden, registrerar besöket, skriver ut besöksbricka och checkar ut gästen efter besöket. Hela proceduren tar mindre än en minut.

Inis Office Check-In består av en kiosk med inbyggd pc, pekskärm, telefoni, skrivare, scanner, högtalare och mikrofon. Besökssystemet integreras i företagets nätverk och arbetar mot företagets SQL Server med hjälp av ett dataaccesslager skapat i Microsoft .NET. Användarinformationen importeras till besöksystemets databas från Active Directory, eller annan katalogtjänst/databas. Programvaran är anpassad för en vanlig Windows-miljö.
– Vi har testat och utvecklat systemet under flera års tid. Idag har vi en vi en stabil lösning med standardiserade komponenter och kommunikationsmetoder. När besökssystemet integreras i nätverket följer vi företagets brandvägg och antiviruspolicy, så att säkerheten inte påverkas. Inis Office Check-In finns även som en stand alone-lösning, berättar Fredrik Mossberg, försäljningschef på Inis.

Hårdvaran är konstruerad enligt plug-and-play principen för att underlätta service och support. När skrivarens etikettrulle börjar ta slut meddelas företaget via mejl eller sms. Dessutom kan systemet om så önskas, med jämna mellanrum sända iväg ett IP-paket till en övervakningstjänst, för att visa att allt fungerar.

Professionell besöksmottagning till lägre kostnad
Inis Office Check-In används för att öka servicen i byggnader utan reception och för att effektivisera besökshanteringen i bemannade receptioner. Systemet har leveretats till företag såväl i Sverige som utomlands. Bland kunderna finns bland annat DHL, Gambro, Region Skåne och Ericsson.
– Med Inis Office Check-In kan företag skapa en professionell besöksmottagning till en tiondel av kostnaden jämfört med en traditionell reception. Enligt vår kännedom finns det inget likvärdigt besökssystem på marknaden, fortsätter Fredrik Mossberg.

Besöksystemet administreras med ett användarvänligt webbgränssnitt där receptionisten kan välja att checka in besökare och skriva ut besöksbrickor från sin egen arbetsplats. Det är även enkelt att förboka besök och lägga till temporära knappar på pekskärmen inför specifika evenemang, exempelvis kurser och konferenser.
– Systemet loggar automatiskt detaljerna för varje besök i SQL-databasen så att företaget alltid vet vem som befinner sig i byggnaden, avslutar Fredrik Mossberg.

Så här fungerar besökssystemet Inis Office Check-In
* Besökaren skriver in värdens namn på pekskärmen.
* Systemet ringer upp värden som bekräftar besöket genom en enkel knapptryckning på sin telefon, eller väljer att prata med besökaren direkt via besökskiosken.
* Besökaren skriver in sina egna uppgifter och får en besöksbricka försedd med streckkod.
* Medan besökaren väntar på värden kan företaget välja att visa en informationsfilm på pekskärmen.
* Besökaren checkar ut genom att scanna sin besöksbricka i kiosken.
* Om värden inte är anträffbar kopplas besökaren automatiskt till en annan person på företaget.

För mer information vänligen kontakta:
Andreas Kinell, presskontakt
0709-39 97 91, andreas@inis.se