ILT Inläsningstjänst öppnar upp Polyglutt för alla barn och elever

ILT Inläsningstjänst öppnar upp Polyglutt för alla barn och elever

I rådande virustider när många elever kanske måste stanna hemma vill vi på ILT Inläsningstjänst se till att alla kan nyttja tiden till att läsa och lyssna på bra, kvalitativ litteratur! Därför har vi nu sett till att alla våra kunder, oavsett vilken tjänst man har hos oss, har tillgång till Polyglutt skola de närmaste 30 dagarna. Vi öppnar också upp Polyglutt förskola Home Access till alla föräldrar med barn i förskolan.

”Vi vet inte vart Corona tar vägen, men redan nu har flera skolor stängt och saker kan ändras fort. Vi på ILT vill underlätta för våra lärare att lyckas bedriva undervisning på distans, och därför erbjuder vi alla våra kunder access till Polyglutt Skola, vår nya tjänst med ett stort utbud av skönlitterära e- och ljudböcker. Vi hoppas att detta skall stimulera till läsning hos eleverna även när de inte är i skolan! ”, säger Jakob Skogholm, VD på ILT Inläsningstjänst.

Polyglutt är en digital boktjänst riktat mot förskola samt årskurserna F-6. I tjänsten finns tusentals böcker för allas intressen! Tjänsten nås via en app för mobiler och surfplattor.

Vill du ta del av detta hittar du information om hur du loggar in här.

För mer information kontakta:

Marknads- och försäljningsdirektör
ILT Inläsningstjänst
alexandra.blomberg@inlasningstjanst.se

Vi är just nu i en spännande utvecklingsfas med ett nytt erbjudande till förskolan och skolan – en digital bilderbokstjänst som heter Polyglutt. Vårt utbud av smarta tjänster passar från förskolan till vuxenutbildning och bidrar till att ge alla elever likvärdiga förutsättningar att klara skolan. Vi jobbar nära många av de stora förlagen och skapar mervärde för deras läromedel och skönlitteratur.