Bli en digital ledare för att driva företaget framåt mot framgång

Det enda sättet du överlever är att du kontinuerligt förvandlas till något annat. Det är denna idé om kontinuerlig omvandling som gör dig till ett innovationsföretag. - Virginia Rometty, VD på IBM

Idag är det en tuff match att vinna i konkurrensen om kunderna. För att kunna agera innovativt krävs förståelse för och kontroll över affärerna, att kunna jobba mer effektivt och agilt och att behålla sin personal. För många av er kan det vara en stor förändring, är ni förberedda?

Har ni en kultur som förespråkar förändring?

Innan du kan implementera förändring måste du lyssna på allas input: CEO, andra chefer och managers såväl som slutanvändare och andra kollegor. Använd deras åsikter och tankar i kombination med ditt personliga omdöme för att förstå när och var du bör initiera förändringen och samtidigt föra bolaget framåt. Det är viktigt att du vet hur du bör investera, och i vilket verktyg, för att möta såväl budget som företagsmål.

Att välkomna utomstående åsikter och lyssna på deras behov skapar en positiv och innovativ atmosfär på ditt bolag. Om kollegor känner ditt stöd och känner dig bekväm med att dela med sig av idéer kommer ditt bolag hylla förändringen och fortsätta sin frammarsch.

Etablera dig som en trendsättare

Trender är lätta att följa, och vi ser upp till dem som sätter trenderna. Har du förståelse för dynamiken av industrier, att hitta nya digitala möjligheter och hot kommer det inte bara att ge dig konkurrenskraftiga fördelar - det befäster även din position som trendsättare. Andra företag kommer på sikt att följa dig för råd och potentiella partnerskap, vilket i sin tur hjälper ditt bolag att växa ytterligare. Både på den marknaden ni befinner i er idag, och framtida marknader.

I rapporten ”4 Framgångsfaktorer: Driv affärer genom innovation” får du en översikt i vad som krävs för att bli en digital ledare och vara den som leder arbetet framåt.

Läs vidare här