Innofactor blir partner för Microsoft Dynamics 365

Innofactor utökar sitt erbjudande med Microsoft Dynamics 365 och ger därmed företag och organisationer möjlighet att samla processer för ekonomi, kundvård och ärendehantering i en och samma molntjänst.

Den 1 november lanserade Microsoft Dynamics 365, nästa generations intelligenta affärsapplikationer som gör det möjligt för organisationer att växa, utvecklas och anpassa sig till sina kunders framtida behov. Som ett naturligt steg i sitt nuvarande partnerskap till Microsoft, utökar Innofactor nu sitt erbjudande med Dynamics 365.

Nya Microsoft Dynamics 365 är en utveckling av de nuvarande CRM- och affärssystemlösningarna till en mer kundanpassad molntjänst. Det finns ett brett utbud av nya anpassade appar som hanterar specifika affärsfunktioner relevanta för varje enskild kund. Exempel på detta är appar för finans, underhåll, försäljning, marknadsföring, kundservice, affärsprocesser och andra servicefunktioner. En modern plattform för ett modernt arbetssätt.

Apparna är utformade så att de kan användas enkelt, intuitivt och oberoende av varandra. Det innebär att företag och organisationer kan börja i liten skala och endast betala för det som används. Samtidigt fungerar alla appar smidigt tillsammans och i takt med att verksamheten och behovet växer så kan man enkelt växla upp och lägga till ytterligare funktioner.

”Dynamics 365 ligger helt i linje med hur vi vill utveckla och samarbeta med våra kunder. Dynamics 365 gör att Innofactor kan leverera verksamhetslösningar på en standardiserad Microsoftplattform vilket ger kunderna möjlighet att jobba på ett modernt, effektivt och säkert sätt, säger Robert Erlandsson, VD Innofactor Sverige”

För frågor kontakta Robert Erlandsson, robert.erlandsson@innofactor.com / 070-4940983

Övrigt: Microsofts pressrelease om Dynamics 365

Innofactor är en av Nordens ledande leverantörer av Microsoftbaserade IT-lösningar. Innofactor levererar verksamhetskritiska lösningar och underhållstjänster samt utvecklar egna mjukvaruprodukter och tjänsteerbjudanden. Tyngdpunkten ligger i digital transformation och molnlösningar baserade på Microsofts Azure. Innofactor har över 1500 kunder inom privata företag, medlemsorganisationer samt inom offentliga sektorn i de Nordiska länderna. Företaget har över 600 motiverade och skickliga medarbetare på ett flertal platser i Finland, Norge, Sverige och Danmark. Innofactors omsättning har ökat med 35 procent i genomsnitt under åren 2011–2015. Innofactor utnämndes som vinnare av 2015 Microsoft Finland Partner of the Year och var finalist i två globala kategorier avseende offentlig sektor. Innofactor Oyj:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Helsinki Ab:s huvudlista inom branschen teknologi.