Innofactor först i världen med sitt upplevelsekoncept för Dynamics 365

Efter en dag i Microsoft´s upplevelserum för Officepaketet väcktes idén om ett eget motsvarande koncept. Med fokus på Dynamics 365 som verksamhetssystem har Innofactor Sverige utvecklat en egen digital kundzon. Nu står företagen i kö för att lära sig mer om digital transformation i Upplevelserummet.

Många företag upplever att digitalisering är krångligt och oöverskådligt. Att ta ett helhetsgrepp kan kännas som ett stort, dyrt och därför riskabelt beslut. Innofactor Sverige sticker ut hakan med Upplevelserummet, en interaktiv workshop som syftar till att visa hur man kan förenkla, effektivisera och implementera helt nya arbetssätt. ”Vårt syfte är att visa vad man faktiskt kan åstadkomma när man optimerar själva arbetssättet och inte bara pratar om produkterna”, säger Marianne Lager, marknads- och kommunikationschef på Innofactor. ”Genom att lära sig enkelheten i den nya tekniken, förstå vikten av teamwork och social selling samt anamma de nya arbetssätten i hela organisationen, kan man skapa helt nya möjligheter.”

Fiktivt case med teamarbete

Som första företag i världen öppnar Innofactor nu dörrarna till ett eget upplevelserum för Dynamics 365. Konceptet vänder sig i första hand till ledningsgrupper som vill ta sin organisation till nästa nivå. Genom ett fiktivt case där alla i rummet arbetar som ett team med olika rollerfår besökarna prova på arbetsprocessen för att förstå hur digital transformation fungerar. Känslan i teamarbetet och hur transparensen mellan olika applikationer skapar enkelhet, är viktiga beståndsdelar.”Vi vill visa hur man kan ta de nödvändiga kliven stegvis, snabbt och ekonomiskt”, säger Marianne Lager.

Dynamics 365 och Sales Navigator

Många säljchefer står inför stora utmaningar och det är här nyttan med digital transformation kommer in i bilden. Gamla CRM- och ERP-system har blivit alltför trubbiga idag”, säger Marianne Lager. ”Konkurrensen är stenhård och säljare måste ligga steget före och befinna sig där kunden finns, till exempel på Linkedin. Den som förstår och kan nyttja helheten är vinnaren.”

Förenklat ärDynamics 365 är en sammanslagning av CRM (Customer Relationship Management) och ERP (Enterprise Resource Planning). Microsoft har tagit fram en gemensam databasmodell som gör att olika system kan kommunicera och utbyta data i bakgrunden. 2016 köpte Microsoft Linkedin och Sales Navigator har nu blivit en viktig del av pusslet.

Genom att länka till extern information från Sales Navigator i Dynamics 365 skapas enorma möjligheter att dra nytta av dagens digitala köpprocesser”, fortsätter Marianne Lager. ”Det är den aha-upplevelsen vi vill åstadkomma i Upplevelserummet. Enkelhet som skapar kortare ledtider, mindre tidsspill och bättre teamarbete. Digital transformation handlar om att jobba med helheten.”

"Det här var det bästa sättet jag sett någon som inte bara förklarar, utan även visar CRM-konceptet. Underhållande enkelt och rakt - lätt att förstå nyttan för ledningen i bolag hos våra kunder”. Det var verkligen en aha-upplevelse även för oss!” Peter Nicks, Territory Channel Manager på Microsoft

För mer information, kontakta Marknads- & kommunikationschef Marianne Lager/ 0702237318
Läs mer och boka ditt intresse här