Marcus Hasselblad utsedd till Country Manager för Innofactor Sverige

Stockholm, 5:e februari 2020 – Innofactor har utsett Marcus Hasselblad till VD och Country Manager för Innofactor Sverige från och med den 5:e februari 2020. Han kommer att leda Innofactor’s övergripande verksamhet och vara ansvarig för att öka företagets tillväxt i regionen.

Marcus Hasselblad har över 25 års internationell erfarenhet av ICT-industrin i bagaget från Sverige, Norden, Tyskland, USA, mfl länder. Innan tjänsten på Innofactor hade han positionen som Regional Managing Director och Vice President Technology i Norden på Publicis Sapient, ett globalt konsultbolag för digital transformation. Under sin karriär har Marcus haft ledande nyckelpositioner inom teknologi, sälj och affärsutveckling på Sapient, SapientRazorfish och nu senast på Publicis Sapient. Han har även arbetat flera år utomlands i till exempel München, Tyskland och San Fransisco, USA där han med utmärkta resultat har hjälpt Sapient att utveckla och stärka sin affär.

”Jag känner mig hedrad att ha fått möjlighet att leda Innofactor Sverige in i framtiden. Under de diskussioner jag haft med Innofactor’s medarbetare och ledning har jag blivit djupt imponerad av deras passion och ambition att vara en ledare av digital transformation av våra kunder. Jag tror absolut att min erfarenhet av att hjälpa organisationer med digital transformation på en global skala tillsammans med de synergieffekter vi uppnår med koncernens bredare erbjudande, kommer att öka Innofactor’s tillväxt av marknadsledande tjänster och lösningar i Sverige” säger Marcus Hasselblad.

”Det har varit en fantastisk erfarenhet att få agera som tillförordnad Country Manager under de senaste åtta månaderna i Sverige. Jag har lärt mig mycket om vår marknad och våra fantastiska medarbetare. Jag vill ta tillfället i akt att tacka alla på Innofactor Sverige för deras utmärkta arbete. Att ha en Country Manager på plats kommer att spela en avgörande roll för företagets framgång. Jag är övertygad om att vi med Marcus vid rodret för Innofactor Sverige kommer att få upp farten rejält på den här viktiga marknaden. Hans breda ledarskapserfarenhet och passion för att hjälpa kunders digitala transformation gör att han passar utmärkt in i vårt kompetenta, svenska team.” säger Innofactors CEO, Sami Ensio.

Sami Ensio, CEO

sami.ensio@innofactor.com, +358 50 584 2029