Jerry Bengtson och Gregoire Letort ansluter till Innoscentia ABs styrelse

Vid en extra bolagsstämma den 1:e februari har Jerry Bengtson och Gregoire Letort valts till nya ordinarie ledamöter i Innoscentia AB:s styrelse.

Jerry Bengtson har nyligen lämnat sin operativa tjänst som VD för Tetra Pak Sverige efter drygt 30 år i koncernen. Han är en väl beprövad företagsledare med erfarenhet från framförallt den globala förpackningsindustrin och har en dokumenterad bred kunskap om affärs- och systemutveckling i olika avancerade värdekedjor. Vidare har han omfattande erfarenhet av arbete och samarbete med myndigheter, partnerskap och olika akademiska organisationer. Jerry har verkat i en mängd styrelser, bland annat sitter han sedan flera år i Livsmedelsakademins styrelse.

Gregoire Letort har nyss lämnat Electrolux där han, de senaste 10 åren, haft ett flertal ledande befattningar såsom Head of Digital & Customer Experience, CPO och Head of the Wine division, för att framöver helhjärtat satsa på eget entreprenörskap och investeringar. Han har investerat i, eller haft styrelseposter i, mer än ett dussin nystartade företag runt om i världen med fokus på hållbarhet, särskilt när det gäller livsmedel. Gregoire är väl bevandrad i vad som krävs för att skala upp affärer, allt från att hantera komplexa leveranskedjor till att optimera säljkanaler, navigera i större organisationer, hantera distributionsnätverk och rekrytera talanger.

-Vi är mycket glada över att två så erfarna profiler ansluter till bolagets styrelse och jag är övertygad om att deras såväl specifika som generella kompetens kommer vara till stor hjälp i bolagets kommande faser, säger styrelsens ordförande Karin Wehlin

Styrelsesammansättning i övrigt

Följande förändring genomfördes i samband med extrastämman.

Erik Lindberg träder av som ordinarie ledamot och blir suppleant.

Robin Thiberg träder av som suppleant och lämnar styrelsen.

Ny styrelsen ser ut som följer:

Ordinarie ledamöter

Karin Wehlin (styrelseordförande)

Stein Kleppestø

Rambabu Atluri

Jerry Bengtson

Gregoire Letort

Suppleanter

Roger Eriksson

Erik Lindberg

• Nya produkter, tjänster

• livsmedel
  • foodtech

• Skåne

Innoscentia utvecklar etiketter för att möjliggöra övergången från det nuvarande systemet med statiska utgångsdatum till dynamisk hållbarhetstid baserad på varje enskild produkt inom livsmedelsindustrin.

Erik Månsson