Green Innovation Contest deltar under CONNECT Green Week

Green Innovation Contest deltar under CONNECT Green Week

CONNECT Green Week är tillbaka och samlar gröna investerare och svenska miljöteknikföretag som söker kapital under en nationell turné. Innovatums tävling Green Innovation Contest deltar under veckans samtliga stopp för såväl vara en inspirationskälla som att låta sig inspireras.

I september 2014 är förra årets succé CONNECT Green Week tillbaka. Initiativet är en del av ett samarbete mellan CONNECT Sverige och Energimyndigheten som syftar till att skapa bättre förutsättningar för svenska miljöteknikbolag att lyckas med sin kommersialisering.

Under CONNECT Green Week skapas ett nationellt nätverk för gröna investerare och svenska miljöteknikföretag blir bättre förberedda för möten med investerare. Veckan bjuder dessutom på intressanta paneldiskussioner, föreläsare och investeringsforum där svenska miljöteknikföretag presenterar. Entreprenörer har möjlighet att ställa ut på anslutande mässa och de som söker kapital kan göra en pitch på scen inför ca 100 investerare.

Green Innovation Contest brinner för att öka förutsättningarna att svenska, hållbara lösningar blir verklighet genom att underlätta deras väg mot marknaden. Nya kontakter (som exempelvis Connect Green Week kan ge) är ofta en avgörande punkt för att innovationer når kommersialisering. Green Innovation Contest medverkar under turnéns samtliga stopp med syfte att såväl inspirera som att låtas inspireras.

Turnéschema:

TEMA SOL
STOCKHOLM
15 september
Näringslivets Hus

TEMA SKOG
SUNDSVALL
16 september
Quality Hotel Sundsvall

TEMA VATTEN
GÖTEBORG
17 september
Clarion Hotel Post

TEMA HÅLLBART BYGGANDE
MALMÖ
18 september
Quality Hotel
För anmälan

Green Innovation Contest medverkar bland genom en monteryta under veckan. Green Innovation Contest projektleds av Innovatum AB och finansieras av Energimyndigheten, TIllväxtverket och Västra Götalandsregionen.

Kontakt: Green Innovation Contest
Jenny Järvelä 076- 948 81 71